• 06 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 24°C

Зукърбърг загубил $3.3 милиарда заради промените в newsfeed-а

Зукърбърг загубил $3.3 милиарда заради промените в newsfeed-а

/КРОСС/ Решението на Марк Зукърбърг да даде преднина на личните и семейсни снимки и истории в нюзфийда пред тези за звезди и търговци му е струвало 3.3 милиарда долара. Нетната стойност на компанията е намаляла с 4.4%, пише "Индипендънт".

След като Фейсбук обяви промените в четвъртък, стойността на акциите се срина с близо 4% преди отварянето на пазарите в петък. До приключването на търговията в петък акциите на Фейсбук се търгуваха на $179.37, което е спад с повече от 4.4 на сто спрямо цената им в четвъртък.

Форбс изчисли, че за основателя и изпълнителен директор на Фейсбук Зукърбърг това е лична загуба в размер на 3.3 милиарда - 4.4% спад на личното му богатство.

33-годишният Зукърбърг, който започна Фейсбук през 2004 г. на 19 г., все още притежава 17 на сто от дружеството.

Той обясни решението за промяната в алгоритъма с думите, че иска в сайта да има по-голяма приоритет на публикациите от приятелите и семейството за сметка на тези, идващи от бизнеса.

"Изградихме Фейсбук, за да помогнем на хората да останат свързани и да ни сближат с хората, които имат значение за нас", каза той. "Но напоследък получихме обратна връзка от потребителите, според които публикациите на бизнес компании, марки и медии са изтласкали на заден план личните моменти, които ни правят по-свързани едни с други".

Заради това променям целта, която екипът ни трябва да постигне - от помощ за потребителите да намерят търсено съдържание към помощ да имат по-смислени социални контакти, обясни Зукърбърг.

Някои обаче предполагат, че мотивът е друг - споделяйки повече новини и по-малко лична информация във Фейсбук, съдържанието е все по-безполезно за рекламодателите, на които Фейсбук разчита, за да прави пари. Вероятно от компанията са смятали, че като насърчат потребителите да споделят повече лични новини, ще увеличат и печалбите си. Но се случи точно обратното - пазарите изглежда реагираха зле на промяната, поне в началото.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

И как ще я кара сега, завалията, без тези милиарди.

14.01.2018 12:51:54

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.