- 20 Апр 2024 |
- USD / BGN 1.8359
- GBP / BGN 2.2843
- CHF / BGN 2.0205
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 8°C
Huawei за трета поредна година сред топ 50 на най-влиятелните световни марки
06 Юни 2018 | 12:34
/КРОСС/ Технологичната компания Huawei получи ново международно признание, увеличавайки стойността на бранда с 22% през миналата година, заради което зае престижното 48-мо място в класацията на BrandZ™ за топ 100 на най-влиятелните глобални брандове. Годишното проучване „Top 100 Most Valuable Global Brands“, организирано от WPP и Kantar Millward Brown, отбелязва, че Huawei присъства за трета поредна година в топ 50 на глобалните марки, a китайските брандове задминават за първи път американските в проучването.
Общата търговска стойност на компаниите от топ 100 списъка на BrandZ™ достигна 4,4 трилиона щатски долара, което представлява увеличение с 204% през последните дванадесет години. Общият нетен ръст на всички изброени търговски марки възлиза на приблизително 750 милиарда щатски долара, като за първи път всички категории в класацията бележат ръст.
Технологичните компании досега водеха световния списък с осем от десетте места в Топ 10, като комбинираната им бранд стойност представлява повече от половината (56%) от общата търговска стойност на всички компании от топ 100.
Китайските марки са може би най-привлекателната група в тазгодишното, тринадесето издание на класацията на BrandZ™. Tencent, Alibaba и Huawei са само някои от водещите имена сред четиринадесетте китайски компании, чиято обща стойност на марката се е увеличила с 47% на годишна база.
Китайските брандове задминават за първи път в проучването американските по отношения на темпа си на растеж. Това е четвъртата поредна година за Huawei с присъствие в Топ 100 на най-влиятелните световни марки на BrandZ™. Стойността на бранда и по-високата позиция в международната класация растат прогресивно на годишна база, благодарение на силното представяне на смартфоните, таблетите и глобалната експанзия на марката.
Нарастващото влияние на Huawei не остава незабелязано от организаторите на различни международни класации. Миналата седмица Forbes представи листата за "Най-ценните марки на 2018", където Huawei, с пазарна стойност от 8,4 милиарда долара, се нарежда на 79-о място в топ 100, при това като единствената китайска компания. По-рано през февруари тази година, компанията бе позиционирана на 25-о място в класацията на Brand Finance „Top 500 Global Brand Value of 2018“ и оценена на 38,046 млрд. долара.
Според IDC, през първото тримесечие на 2018 г. са реализирани доставки на смартфони, възлизащи на 336,1 милиона бройки, което е спад с 2,4% в сравнение с предходната година и това показва цялостен спад в световната смартфон индустрия. Въпреки това, средната продажна цена на смартфоните всъщност нараства на годишна база с 21% до 374 щатски долара за брой, според данни на GFK.
Като трети по големина доставчик на смартфони в света, Huawei не само изпреварва пазара, но също така непрекъснато увеличава пазарния си дял (11,7%). Освен това, пазарният дял на моделите от висок клас на Huawei (над $500 щатски долара) се е увеличил до повече от 10%. Причината за това отчасти се дължи и на растежа в ключови високотехнологични региони като Европа и Близкия изток. С глобалното представяне на серията P20, Huawei се утвърди на световния пазар на смартфони от висок клас и влиянието на марката продължава да се разраства.
Според Ipsos, през 2017 г. световната познаваемост на марката Huawei и потребителските предпочитания към нея нарастват до 86%, което й отрежда ролята на най-бързо развиващата се марка сред глобалните технологични компании през последните шест години. Възприятията за бранда и характеристики като технологично лидерство, дизайн и надеждност, имат все по-голяма заслуга за позитивното развитие на марката. За България този показател е дори над 90%.
С висококачествени продукти и технологични нововъведения, Huawei вече изпреварва международните тенденции в индустрията, като постепенно се превръща в световна и емблематична технологична марка.