- 04 Май 2024 |
- USD / BGN 1.8282
- GBP / BGN 2.2865
- CHF / BGN 2.0041
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 17°C
Балнеологията е база за създаване на комплексен туристически продукт
30 Септември 2011 | 17:55
Стара Загора /КРОСС/ България разполага с голям ресурс от минерална вода и балнеологията трябва да се превърне в база за създаване на комплексен туристически продукт, заяви д-р Татяна Ангелова - изпълнителен директор на Националната специализирана болница за физикална терапия и рехабилитация. Тя беше сред водещите експерти, които изнесоха лекции на семинар на тема Развитие на балнеологията в България. Японският опит. Форумът е организиран от сдружение Джайка Алумини България, със съдействието на областния управител н Стара Загора Йордан Николов и под патронажа на Посолството на Япония в България. Подкрепа за провеждането на семинара оказа и Търговско-промишлена палата - Стара Загора. В него се включиха представители на хотели и ресторанти от региона на Стара Загора и специалисти с интереси в туристическия бранш.
В България има 140 находища с над 600 водоизточника на минерална вода. В Сепарева баня се намира единственият на Балканите гейзер с гореща вода с температура 103 градуса. Минералните води у нас са много ценни, те са слабо минерализирани и могат успешно и ефективно да се прилагат за профилактика срещу радиация, каза още д-р Ангелова. След трагедията в Япония специалистите от Националната специализирана болница за физикална терапия и рехабилитация, в която се намира и единствената у нас специализирана лаборатория за изследване на минералната вода, са направили предложение до Правителството деца от Страната на изгряващото слънце да посетят България за провеждане на профилактична програма. Д-р Йордан Йорданов, който е консултант по икономика на туризма, съобщи, че минералната вода в България е уникална и съчетана с други компоненти, върши чудеса. Необходимо е, обаче, всичко това да се използва максимално и да се популяризира, за да привлича туристи и да генерира приходи.
Д-р Йорданов акцентира и на профилактичните качества на българското вино, което преди падането на Желязната завеса е било използвано от американски войници, подложени на радиолъчение. Той загатна и, че в старозагорско ще бъде направена инвестиция в сферата на енотерапията.
Семинарът беше открит от областния управител Йордан Николов, зам.-посланика на Япония у нас Тошио Сугиура, Мария Иванова - директор на дирекция Туристическа политика в МИЕТ и от председателя на Джайка Алумни в България Боян Жеков.
Семинарът завърши с изключително атрактивната чайна церемония, която е сърцето на Япония. Ритуалът беше пресъздаден от сдружение за японска култура Урасенке.