- 18 Май 2024 |
- USD / BGN 1.8036
- GBP / BGN 2.2826
- CHF / BGN 1.9846
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 16°C
VIVACOM отчита с над 30% увеличение на мобилни абонати
27 Октомври 2011 | 14:31
София /КРОСС/ VIVACOM отчита 1.7% ръст в общите приходи до 231.3 млн. лв. и 6% повишение на приходите само от мобилни услуги за третото тримесечие на 2011 г. спрямо същия период на 2010 г., показва консолидираният отчет на телекома. Компанията регистрира над 4 млн. клиенти, ползващи нейните услуги, съобщават от оператора.
През третото тримесечие на годината VIVACOM бележи над 30% увеличение на мобилните клиенти на годишна база. През юли телекомът прие и 100 000-ния номер, пренесен в мобилната му мрежа, като остава единственият играч на пазара с положителен баланс от пренесени в мрежата си номера. Приходите от мобилни дейта услуги също бележат двоен ръст, а абонатите им са се увеличили с над 180% спрямо същия период през 2010 г.
Компанията поддържа стабилен ръст на приходите при мобилните услуги, като същевременно успя да намали себестойността на самите предлагани услуги и да приложи по-ниски цени към крайните клиенти. Този подход даде доведе до нарастване на клиентската база на VIVACOM и компенсира значително спада в приходите от фиксирана телефония, които се понижават с 1.1% през третото тримесечие на 2011 г. спрямо същия период на миналата година. Операторът продължава да се нарежда на второ място в страната по общи приходи и клиенти.
Печалбата за първите девет месеца на 2011 г. намалява спрямо същия период на 2010 г. и възлиза на 25 млн. лв. Разликата е главно в следствие от намаляване на приходите от фиксирани услуги, намалени цени на дребно и преустановени дейности.
Финансовото положение на компанията остава стабилно с наличност по банкови сметки и банкови депозити в размер на 207.4 млн. лв. в края на третото тримесечие на годината. VIVACOM реализира инвестиционна програма от 600 млн. лв., разпределени в следващите три години, за развитие на услугите и разширяване на инфраструктурата на телекома.
Телекомът се позиционира като интернет доставчик със 100% покритие на територията на България и възможност да предоставя достъп до световната мрежа на места без телекомуникационна инфраструктура след като през септември обяви старта на новата си услуга за предоставяне на сателитен интернет.