• 05 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Хайка по зимните хижи преди сезона

Хайка по зимните хижи преди сезона

 

София /КРОСС/ Масирани проверки на хижите в зимните курорти стартира инспекторите от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Те ще проверят категоризирани ли са работещите туристически спални, хижи и учебни центрове и отговарят ли предоставяните в тях услуги на дадената им категория. На проверка подлежат и прилежащите към хижите заведения за хранене – бюфетите, както и столовите с и без сервитьорско обслужване, съобщават от КЗП. Продължават и проверките в хотелите и заведенията за хранене и развлечения на територията на зимните курорти. В заведенията инспекторите ще следят за наличие на лист и карт-меню, а в хотелите – за предоставяне на ценоразпис на предлаганите в тях допълнителни услуги. Удостоверението за категоризация трябва да е поставено на видно място, за да може туристът да се увери, че посетеният от него обект е категоризиран.

 

Целта на инспекциите преди началото на активния сезон е да се установи актуалното състояние на туристическите обекти, в които се очакват повече посетители през зимата. При несъответствие с нормативните изисквания ще бъдат налагани санкции и вземани необходимите мерки за преустановяване на нарушенията.

 

Полезни съвети:

1. Когато избирате маршрут за планински преход, е добре да се уверите, че хижите, през които планирате да преминете, работят. Справка можете да направите в регистъра на категоризираните туристически обекти, публикуван на сайта на бившата Държавна агенция по туризъм в секцията „Национален туристически регистър”: http://www.tourism.government.bg/files/info_tour/file_400_bg.xls

2. За да не останете разочаровани от условията, следва да се запознаете с различните видове туристически хижи и разликите в качеството на предлаганите в тях услуги.

Туристическата хижа, например, е обзаведена с мебелировка, съоръжения, съдове и прибори от първа необходимост за самостоятелно обслужване. Туристическата спалня има най-необходимата мебелировка за предлагане на основни и допълнителни туристически услуги и предоставя туристическа, краеведска, екологична и друга информация. Туристическите хижи и спални могат да бъдат категоризирани от един до три еделвайса.

Туристическият учебен център е оборудван за провеждане на обучение по различни видове туризъм, алпинизъм, ориентиране, спелеология, водни ски и други спортове. Разполага с учебни и спортни зали, методични кабинети, библиотека и др. Той може да бъде с категория два или три еделвайса.

 

3. Различните видове заведения за хранене към туристическите хижи също предлагат различно ниво на обслужване.

Туристическата столова предлага ограничен асортимент от кухненска продукция, сладкарски, тестени и други изделия, пиво, топли и студени безалкохолни напитки предимно на самообслужване. Туристическият бюфет разполага с ограничен асортимент от готови и пакетирани хранителни стоки, студени и топли сандвичи, тестени и захарни изделия, пиво, топли и студени напитки. Туристическите столова и бюфет са с категория един или два еделвайса.

Туристическата столова със сервитьорско обслужване има разнообразен асортимент от кухненска и сладкарска продукция, безалкохолни и алкохолни напитки, пиво, топли напитки и др. Освен това за нея са задължителни лист- и карт-менюта, мека мебел, украса, гардероб и др. Тя е два или три еделвайса.

 

4. Ако планирате почивка в планински хотел, е добре предварително да съберете повече информация за няколко алтернативни обекта, които отговарят на Вашите нужди. Проверете дали тези обекти са категоризирани и какви са условията в тях и допълнителните услуги, които евентуално бихме желали да ползвате. Съветваме Ви да потърсите в интернет форуми мнения на хора, които вече са ги посетили, за да се запознаете с техните впечатления от престоя им там.

 

5. Най-добрият вариант е да направите своята резервация през регистриран туроператор. Изискайте от него сертификата за застраховка, която да покрие отговорността му за причинени вреди вследствие неразплащане с контрагентите му, неплатежоспособност или несъстоятелност. Настоявайте предварителната информация за избрания от Вас пакет да Ви бъде предоставена в писмен вид, да Ви бъдат издадени договор за пътуването и ваучер, както и документ за платената сума.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.