-
05 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6795
GBP / BGN 2.2411
CHF / BGN 2.0885- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
ВМРО-НИЕ: Колапсът на БДЖ е доказателство за липсата на икономика
16 Ноември 2011 | 11:32
София /КРОСС/ Колапсът на БДЖ е поредното доказателство за липсата на икономика в страната. Предлаганите големия съкращения на персонала и линиите на различни влакове няма да решат проблемите в една структура, чийто основен проблем е контролът и организацията на работа. Не съкращения на работещи в държавните железници или маршрути ще доведат до качествена промяна в предлаганата услуга, а начина по който тя е управлявана и развивана, категорично са от ВМРО-НИЕ. Според тях проблемите в системата на железниците са дошли от управлението на транспортния министър Краус, който лансира автотранспорта за сметка на БДЖ. Макар бърз и удобен, автотранспортът не може да замени изцяло железопътния транспорт, който, оставен в годините на естествен разпад, стана неконкурентноспособен, допълват те.
Инвестициите в подвижния състав - локомотиви и вагони за превоз на товари, през последните 15 години са нулеви. Сключвани са нерентабилни договори с товародатели, ползвали се от услугите на БДЖ при отстъпки до 70%. Кой ще поеме отговорност за това? Кога управлението на БДЖ ще въведе ред в продажбата на билети от персонала? Необходимо е прекратяването на порочната практика продадените билети да са 1/3 от броя на пътниците, подчертават от ВМРО-НИЕ.
Според тях никой не е потърсил сметка за това, че по време на ембаргото стотици вагони бяха продадени в Сърбия, натоварени с петролни деривати и жито. Никой не каза как БДЖ ще получи дължимите суми от комбинат „Кремиковци". Не е ясно кога държавата ще изплати държавната субсидия в размер на 140млн. лв. на БДЖ за пътническите превози, при условие, че има договор за субсидиране до 2025 г.
След спиране на 150 возила по различни направления, не е ясно кой ще гарантира опазването на инфраструктурата - гари, контактна мрежа, релси, прелезни съоръжения - от посегателства и ликвидация.
Какво ще стане с населените места, където единственият транспорт до общински и областен център е железопътен, никой не се наема да прогнозира.
Дори в редуциран състав, БДЖ няма да се превърне в ефективна структура, ако продължава да е „бездънна яма", в която се наливат и изчезват милиони. Само ще се удължи във времето нейната агония, подчертават от партията.