• 05 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

ВМРО-НИЕ: Колапсът на БДЖ е доказателство за липсата на икономика

ВМРО-НИЕ: Колапсът на БДЖ е доказателство за липсата на икономика

София /КРОСС/ Колапсът на БДЖ е поредното доказателство за липсата на икономика в страната. Предлаганите големия съкращения на персонала и линиите на различни влакове няма да решат проблемите в една структура, чийто основен проблем е контролът и организацията на работа. Не съкращения на работещи в държавните железници или маршрути ще доведат до качествена промяна в предлаганата услуга, а начина по който тя е управлявана и развивана, категорично са от ВМРО-НИЕ.  Според тях проблемите в системата на железниците са дошли от управлението на транспортния министър Краус, който лансира автотранспорта за сметка на БДЖ. Макар бърз и удобен, автотранспортът не може да замени изцяло железопътния транспорт, който, оставен в годините на естествен разпад, стана неконкурентноспособен, допълват те.

Инвестициите в подвижния състав - локомотиви и вагони за превоз на товари, през последните 15 години са нулеви. Сключвани са нерентабилни договори с товародатели, ползвали се от услугите на БДЖ при отстъпки до 70%. Кой ще поеме отговорност за това? Кога управлението на БДЖ ще въведе ред в продажбата на билети от персонала? Необходимо е прекратяването на порочната практика продадените билети да са 1/3 от броя на пътниците, подчертават от ВМРО-НИЕ.

Според тях никой не е потърсил сметка за това, че по време на ембаргото стотици вагони бяха продадени в Сърбия, натоварени с петролни деривати и жито. Никой не каза как БДЖ ще получи дължимите суми от комбинат „Кремиковци". Не е ясно кога държавата ще изплати държавната субсидия в размер на 140млн. лв. на БДЖ за пътническите превози, при условие, че има договор за субсидиране до 2025 г.
След спиране на 150 возила по различни направления, не е ясно кой ще гарантира опазването на инфраструктурата - гари, контактна мрежа, релси, прелезни съоръжения - от посегателства и ликвидация.
Какво ще стане с населените места, където единственият транспорт до общински и областен център е железопътен, никой не се наема да прогнозира.
Дори в редуциран състав, БДЖ няма да се превърне в ефективна структура, ако продължава да е „бездънна яма", в която се наливат и изчезват милиони. Само ще се удължи във времето нейната агония, подчертават от партията.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.