• 06 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Затягат контрола над личните данни във Facebook

Затягат контрола над личните данни във Facebook

/КРОСС/ Социалната мрежа Facebook стигна до споразумение с американската Федерална търговска комисия (FTC) в разследването за нарушаване на правата за защита на личните данни на потребителите, съобщи Ройтерс.

Споразумението е във връзка с промени в настройките за поверителност, въведени от Facebook през декември 2009 г., които направиха данни от профилите на потребителите (като име, снимка, град, пол и приятели) публични по подразбиране.

След недоволството на повечето потребители няколко адвокати, начело на които застана организацията Electronic Privacy Information Center, подадоха жалба до Федералната търговска комисия за нечестни и измамни промени.

Вчера комисията съобщи, че преди компанията е заблуждавала своите потребители и е време тя да се откаже от подобен подход и да се подложи на независими частни одити през следващите 20 години в областта на защитата на личните данни. Освен това Facebook трябва да иска изричното съгласие на абонатите си преди да променя общите условия за защита на личните данни.

В блога си изпълнителният директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг написа, че ще направи Facebook лидер по отношение на прозрачността и личните данни. Ще бъдат назначени двама нови мениджъри, които да отговарят за това.

Споразумението с Facebook е част от по-широк натиск на правителството върху компаниите да станат по-отговорни към личните данни, които събират, съхраняват и използват за бизнеса си.

Миналата година федералната комисия призова за развитие на незаписваща система, която ще направи по-лесно за интернет потребителите да защитят дейността си в мрежата срещу проследяване.

В началото на 2011 г. и Google се споразумя с регулаторните институции на САЩ, разследващи проблемите, свързани с неприкосновеността на информацията, появили се в нейната социална мрежа Buzz. Google се съгласи да провежда политика на пълна неприкосновеност на данните на своите потребители и да допуска властите да извършват независими одити на тази политика на всеки 2 от следващите 20 години.

Федералната търговска комисия реши, че Google е измамил своите потребители, карайки ги да вярват, че могат да се откажат от участие в Buzz. Данни на тези потребители, които са се отписали от мрежата, обаче все още присъстват в някои нейни части. Междувременно компанията взе решение да закрие Buzz.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.