• 27 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8255
  •  GBP / BGN 2.2837
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 8°C

Преобладаващата част на Интернет е фалшива

Преобладаващата част на Интернет е фалшива

/КРОСС/ По-рано тази година създателят на World Wide Web Тим Бърбърс-Лий обяви, че Интернет няма нищо общо с първоначалната си идея. Сега анализ на New York Magazine показва колко прав е той. Днес Интернет е завладян от доминация на фалшивото и това руши доверието на хората в него.
Оказва се, че вече всичко, свързано с глобалната мрежа е предимно фалшиво. Темата за фалшивите новини и профили в социалните мрежи вече е до болка позната на всички. Но това е само една част от проблемите на Интернет.

Много компании вече също започват да "огъват" правилата и да подвеждат дори със статистиките си. През октомври т.г. например група малки търговци заведоха дело срещу Facebook заради подвеждаща статистика. Според онлайн изданието MarketingLand Facebook е признала, че през последните поне две години е показвала невярна информация за реалното разпространение на публикациите на фен страници и групи в социалната мрежа.Освен това е подвеждала и с процентите потребители, които реално са изглеждали видеореклами, средното време на четене на статии, доведеният трафик от Facebook към външни страници, брой гледания на клипове и др. Според отговор на Facebook, времето прекарано в гледане на клипове може да се окаже завишено с между 60% и 80%. Търговците обаче твърдят, че завишаването е между 150% и 900%.

Друг проблем е достоверността на популярните профили. Логиката е елементарна - колкото повече "фенове" и последователи има даден профил - толкова по-популярен и доверен е той. Това обаче би било така, ако тези последователи са реални хора. Или пък колкото по-гледан е даден клип, толкова по-популярен е. Само, че Times отбелязва, че в свое разследване е открила, че срещу 15 долара, човек може да си купи 5000 гледания на клипа си в YouTube. Те реално идват от ботове, не от истински хора. Купуането на последователи също е лесно и евтино. В Китай например има цели компании с големи офиси със стотици телефони и устройства, на които служителите пускат едни и същи клипове, само и само да трупат "гледания" или да теглят приложения.
Съдържанието и компаниите също стават предимно фалшиви. Наскоро се появи информация за новата мода сред Instagram "звездите" - фалшиви спонсорирани публикации. Идеята - колкото повече реклами имаш, значи толкова по-популярен си. Резултатът - някои хора сами решават да правят снимки и клипове, които привидно изглеждат като рекламни, но реално не са.
Проблем има и с бизнеса. През тази година се появиха и нови проучвания за голям ръст на фалшивите онлайн магазини. Тяхната единствена цел е да примамят потребителите с атрактивни оферти и да откраднат личните им данни, когато направят поръчка. Други пък решават да заложат предимно на оптимизации на сайтовете им за търсачките (SEO) и да се показват на челни места в резултатите дори и услугите и продуктите им да не са качествени.

Резултатът от всички тези и още много други проблеми е, че хората губят все повече доверие в Интернет. Оригинално, глобалната мрежа беше замислена като място за свободно разпространение на информация и да позволи на хората да получават и дават знания. Днес обаче Интернет все по-бързо върви в обратната посока. Хората могат да имат доверие на все по-малко сайтове и профили и това ги отблъсква както от социалните мрежи, така и от Интернет като цяло. Други пък се присъединяват към случващото се и изграждат фалшиви свои образи в социалните мрежи.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.