• 10 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6811
  •  GBP / BGN 2.2375
  •  CHF / BGN 2.0905
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Цели интернет армии защитават или плюят политици, каузи, събития, протести и процеси срещу пари

Цели интернет армии защитават или плюят политици, каузи, събития, протести и процеси срещу пари

/КРОСС/ Освен на избори, площади и в парламента, политическите сили вече водят войните си и в интернет. Виртуалните „тролове" и „орки" не са ново явление, но напоследък армията на платените коментатори се увеличава.

„Наричаме ги клавиатурни нинджи, защото целта е провокиране на някаква емоция, без тя да е основателна, т.е. тя не е истинска и в повечето случаи е платена, казва в коментар за ТВ7 Ален Попович, мениджър в агенцията за дигитална комуникация и маркетинг Social Me.

Политическите партии бързо напипаха пулса на общественото мнение и ангажираха свои отряди в безмилостната борба. Цели интернет армии защитават или нападат политици, каузи, събития, протести и процеси срещу пари. Дори под новини, които нямат нищо общо с политиката можете да намерите обвинения срещу една или друга партия.

Оказва се, че водещите партии имат платени коментатори.  Хора, които пишат по форумите, са в структурите им или са приближени до висшите им кръгове. Част от коментарите са абсолютно анонимни, а други си имат потребителски имена, които ползват в редица сайтове. Един и същи коментатор има по няколко виртуални самоличности. Често дори зад профили във Facebook със снимки не стои реален човек.

80% от профилите са на жени - незнайно защо, но ако бъдат по-внимателно разгледани, се оказва, че повечето от снимките са откраднати от руски сайтове за запознанства, посочва Попович и допълва, че това вече е професия: Това е специфично български бизнес, да. Сигурно е някаква „такса управление", в която на месечна база фирма Y провайдва, да речем, от 2 до 5 хиляди коментара на месец в тази насока".

Най-уязвимите групи за платените коментатори са хората, които нямат достатъчно информация, или им липсва време, за да си я набавят. Психолозите са категорични, че проблемът ще се разраства, тъй като прекарваме все повече време в интернет, а не сред хората.

Това е тази целева аудитория, към която са насочени всякакви форми на манипулиране на мнението, тъй като когато човек няма ясна позиция, много по-лесно и бързо избира авторитет или избира на какво да вярва, за да си спести време и да продължи напред, посочва психологът доц. Маргарита Бакрачева.

 

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.