• 03 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 12°C

Стара кола - по-високи данъци! Ще плащаме ли повече, заради вредните газове?

Стара кола - по-високи данъци! Ще плащаме ли повече, заради вредните газове?

/КРОСС/ Възможно ли е мерките срещу мръсния въздух да доведат до по-високи данъци за старите коли, които най-много замърсяват околната среда? В края на миналата седмица финансовият министър Владислав Горанов обяви, че сме се превърнали в „гробницата на Европа". Купуваме „втора ръка" коли със съмнително качество, каза той пред депутатите и отвори дебат за данъка на старите коли. Как ще се отрази това?

Ваня Григорова от КТ „Подкрепа" и Христо Христов от Асоциацията на вносителите на автомобили коментираха темата в сутрешния блок на Нова телевизия „Здравей, България".

Ваня Григорова подчерта, че не е ясно какво точно се предлага - увеличение на данъка на старите автомобили или намаляване на този за по-новите. Тя каза, че в момента има отстъпка за коли, които отговарят на определени екологични изисквания. Единственият дебат, който можем да проведем в момента е, дали на колите, които са по-мощни, тъй като на тях не се прави отстъпка, дали трябва да им се прави, каза още Григорова.

Христо Христов от Асоциацията на вносителите на автомобили заяви, че дебатът е закъснял, а формулата за определяне на пътния данък е „нелогична и много остаряла". Трябва да се спазят и двата принципа - по-малък данък за новите автомобили и по-голям за старите, подчерта той и добави, че има „съответните механизми и евростандарти". Освен това всеки евростандарт е обвързан не само с норми на екологичност и с норми на безопасност, според него. Не би трябвало да разглеждаме въпроса дали трябва да си купим нова или стара кола, каза още Христов.

Идеята е, че в България облагането на автомобилите се прекратява на 14-тата година и се получава един феномен вечен автомобил, който е в страната и данъкът му е един и на 14-тата и на 30-тата година, каза той.

Колите над 14 година не спират да плащат, каза още Ваня Григорова от КТ „Подкрепа". От социална гледна точка, наистина старите коли в България са прекалено много, но в държава, в която хората са най-бедни в целия ЕС, и в която неравенството е най-голямо няма как да е другояче, каза тя. Ваня Григорова подчерта, че налагането на такъв данък ще е нелогично, тъй като има заложени мерки в Закона за насърчаване на заетостта, по които се плаща за гориво. Новата мярка ще нулира гореспоменатата, каза тя. Григорова каза, че въвеждането на необлагаем данъчен минимум и намаляването на ДДС на стоките от първа необходимост „донякъде ще компенсира" мерките за чист въздух.

В момента има отстъпки, но те са за тези автомобили, които са под Евро 3 стандарт и нагоре, които е на 18 години, каза още Христо Христов. Не е нормално да има отстъпки за коли на 18 години. Той подчерта, че трябва да се измисли нова формула, която да стимулира новите коли.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Проблеми със замърсяването на въздуха определено има! Ама я се запитайте, колко по-чист ще стане въздуха, ако селяндърите от Столична община започнат да мият улиците поне веднъж седмично! Сега улиците се мият има няма веднъж годишно! Улиците трябва да се мият всеки ден, както се прави в "Нормалните държави"! В Париж, улиците се мият всяка сутрин! И там се цапа, но се и чисти! В България червената пропагандна машина пропагандира партийни лозунги от рода: "Да изчистим България за три дни"! Да де, ама защо трябва аз да чистя, при положение, че си плащам данъците! Имам апартамент в Париж. Имотът е 65м2, а данъка ми е 600 евро на година. Всяка сутрин, улицата пред кооперацията се мие. Никой не е дошъл да ме кани, аз да чистя или да мия, каквото и да било! Разликата между там и тук е, че парите от бюджета там, отиват по предназначение, а тук отиват в джобовете на общинари, вирми за почистване, сметоизвозване и т.н. и т.н.! Или иначе казано, крадат се! Сега ще вдигат данъците! Мерките, които се "предприемат" в България, са винаги рестриктивни и никога конструктивни! Защото всички закони се излислят, гласуват и приемат от капути без капка морал!

13.06.2018 10:27:37

Анонимен

А бе боклуци направете ни европейски заплати и тогава ни питайте защо караме 25 годишни коли.,с 500 лв заплата и колело не може да се подьржа

11.06.2018 23:13:16

Анонимен

Абе, дрисня джендърска такава!!! Имало градски транспорт, казваш! А знаеш ли на колко много места в страната, рейс минава ВЕДНЪЖ СЕДМИЧНО!!! Да не говорим, че има и такива където и рейс не минава!!! Да еба и дебилите му да еба!!!

06.02.2018 02:04:57

Анонимен

наистина старите коли в България са прекалено много, но в държава, в която хората са най-бедни в целия ЕС, и в която неравенството е най-голямо няма как да е другояче, каза тя-КАКО,НИКОЙ НЕ СЕ Е РОДИЛ С КОЛА !КАТО НЯМА ПАРИ ,НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА КАРА КОЛА-ИМА ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ !

05.02.2018 09:56:41

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.