• 19 Окт 2019 |
  •  USD / BGN 1.7551
  •  GBP / BGN 2.2628
  •  CHF / BGN 1.7787
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 20°C

Роботът Фьодор – търговска марка

Роботът Фьодор – търговска марка

/КРОСС/ Роскосмос" е подал две заявления до „Роспатент" за регистриране на робота Фьодор като запазена търговска марка, съобщиха за РИА Новости от пресслужбата на „Роспатент", съобщава БГНЕС

На 30 август държавната корпорация е подала заявление за словесна търговска марка (регистрационен номер на заявката: 2019743437) - с надпис на латиница FEDOR, а на 23 септември - за визуална търговска марка (регистрационен номер на заявката: 2019747511) - изображение на стоящ робот.

Роботът Фьодор бе изпратен в околоземна орбита на 22 август на космическия кораб "Союз МС-14". Пет дни по-късно корабът се прикачи от втори с МКС. Роботът се завърна на Земята на 7 септември. По време на полета той изпълни редица задачи под контрола на астронавт. Беше съобщено, че няма да има повече извънземни полети, а вместо него ще направят друг робот за работа в космоса. Както по-рано каза изпълнителният директор на неправителствената организация "Android Technology" (компанията-робот) Евгений Дудоров, разработването на робота струва повече от 30 милиона рубли.

Разработката на Фьодор започва през 2014 г. със заповед на Министерството на извънредните ситуации като част от спасителния проект на Фонда за перспективни изследвания. Първоначално роботи нямаше да бъдат изпращани в космоса, въпреки че бяха в основата на разработките по проектите SAR-400 и SAR-401, които по-рано бяха предложени на „Роскосмос". Разработеният Андроид-спасител под контрола на намиращ се на безопасно място оператор трябваше да преминава през развалини и да изважда жертви изпод сградите, да помага на хора при пожари и да работи в райони с химическо и радиационно замърсяване. За целта той бе научен да се изкачва по стълби, да кара кола и да използва спасителни електроинструменти.

Паралелно с това роботът получи и други умения: да седи на шпагат, да стреля с две ръце и да прави инжекции със спринцовка. До 2016 г., когато проектът беше окончателно разработен, не намериха място за него в спасителната служба и тогава решиха да го изпратят в космоса - но не просто така, а да тестват новия руски кораб „Федерация" (наскоро преименуван на „Орел"). Новият проект беше наречен "Тест", а полетът беше планиран за 2021 г., но поради забавяне на производството на кораба, крайният срок беше 2022 г., а наскоро и 2023 година. В бъдеще „Фьодор" трябва да се превърне не само в тест за „Орел", но и да продължи да лети около Луната, а в дългосрочен план потомците на „Фьодор" трябва да кацнат на повърхността й.

През 2018 г. се появи идеята да се изпрати робота в космоса няколко години по-рано - през 2019 година. Възможността се появи поради необходимостта от изпитателно изстрелване на „Союз" без екипаж на борда. Както каза по-рано източникът на РИА Новости от ракетно-космическата индустрия, първоначално е било планирано да се изпратят два андроида в космоса наведнъж. Проектът е получил временното име "кибер екипаж". В крайна сметка обаче е било решено да се изпрати само един робот в космоса.

 

реклама
ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

танка Армата , робота Фьодор и т.н. все сделани продукти неставащи и за чеп за зеле , само много шум в свирката .

10.10.2019 12:53:01

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2019 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.