- 05 Май 2024 |
- USD / BGN 1.8282
- GBP / BGN 2.2865
- CHF / BGN 2.0041
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 19°C
Apple продължава да е най-скъпият бранд
12 Май 2016 | 09:47
/КРОСС/ Американското списание "Forbes" публикува годишната класация на най-скъпите марки в света. Тя за пореден пети път бе оглавена от "Apple ", като в първата петица влизат още "Google ", "Microsoft", "Coca Cola" и "Facebook".
"Apple " стана безспорен фаворит и тази година, независимо от това, че за пръв път от 13 години, имаше понижаване на тримесечните печалби, а акциите на компанията паднаха с цели 30% спрямо пика отпреди една година.
Журналистите на "Forbes" оценяват бранда "Apple " на $154.1 млрд., което е с 87% повече от аналогичния показател на "Google ", който идва на второ място в класацията.
"Брандът се оценява в зависимост от това, как го възприемат потребителите. За компанията е важно дали купувачът е готов да плати по-висока цена за дадения продукт и ще направили избора си в полза именно на този бранд", обяснява професорът по маркетинг и експерт по брандиране във "Уортън бизнес скул" в университета на Пенсилвания Дейвид Райбстайн.
Според журналистите на "Forbes" именно силата на марката позволява на "Apple " да продават своите смартфони на по-висока цена, независимо от това, че по характеристиките си те не се различават особено от продукцията на "Самсунг".
На второ място в класацията идва "Google " с $82,5 млрд. , следван от "Microsoft", чиято марка се оценява на $75,2 млрд.
"Coca Cola" запазва четвъртата позиция, като нейният бранд е поскъпнал малко спрямо предходната година от $56 млрд. до $58,5 млрд.
Първата петорка завършва с "Facebook" - $52,6 млрд. , който изпревари IBM.
В десетката на най-скъпите брандове в света влизат още "Тойота", "Дисни", "Макдоналдс" и "Дженерал Електрик".