-
08 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6795
GBP / BGN 2.2411
CHF / BGN 2.0885- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Кутев: Проблемът е, че Авиоотрядът е бил използван за много неправителствени полети
07 Ноември 2013 | 08:31
София /КРОСС/ За мен основният проблем с „Авиоотряд 28" е, че е нарушено всъщност законодателството. В смисъл има ясен закон за гражданското въздухоплаване, който казва какъв е регламентът, когато летят някакви авиокомпании. "Авиоотряд 28" няма съответния лиценз - той е регистриран по наредба 24, а не по наредба 37. Това значи, че по едната наредба могат да се извършват и търговски полети, а в наредба 24 се изисква, че може да се извършват само специализирани полети. Ако авиоотрядът имаше право да извърша търговски полети, всички проблеми с липсващи списъци за пътници, дестинации, те просто нямаше да се случват. „Авиоотряд 28" е регистриран обаче по наредба 24 и именно от там идва целият проблем. Това каза в сутрешния блок на БТВ депутатът от БСП Антон Кутев. Няма проблем, че различните министри и депутати са ходили примерно до разни ловни стопанства и по други мероприятия. Проблемът е, че правителствения авиоотряд е бил използван и за множество неправителствени и непарламентарни полети - за „бистришките тигри" и за други отбори и хора, което е нарушение на правилата за дейност на авиоотряда, добави Кутев. Проблемът е, че бюджетът е бил ощетен с много големи суми именно поради това, че част от полетите, които са били извън регламента за дейност на Авиоотряда, не са били таксувани и изплащани по никакъв начин, заяви депутатът от БСП.
Основната моя теза във вчерашните дебати за работата на комисията проверяваща полетите на „Авиоотряд 28" е, че тя не е стигнала до нищо ползотворно, понеже не е излязла с никакво решение как да се подобри работата на авиоотряда, каза от своя страна депутатът от ГЕРБ Владислав Горанов. Вместо да дебатираме и да говорим за бюджета за 2014 година или за ратифицирането на споразумението за 360 милиона евро дълг, ние дебатираме по въпроса кой се е возил на правителствения авиоотряд. Ние от ГЕРБ сме силно озадачени, че службите, които трябва да гарантират работата на правителствения авиоотряд, не могат да дадат пълна, изчерпателна и детайлна информация физически кои лица са се возили. Държавната машина е голям апарат и не може да се каже, че министър-председателят или който и да било еднолично трябва да отговаря за това как отделните служби си взаимодействат и как си подреждат данните. Депутатът от ГЕРБ призна, че използването на парламента да създаването на временни комисии, които разследват всякакви проблеми и въпроси се е доказал като неособено ефективен и най-пресният случай е с комисията по Хохегер. Трябва да се отбележи, че ние сме първите, които изобщо са си плащали за дейността на правителствения авиоотряд, защото в предходните мандати преди управлението на ГЕРБ изобщо е нямало регламент за заплащането на полетите му, завърши Владислав Горанов.