• 19 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 14°C

Шефът на АПИ: Никъде по магистралите вече няма затруднения

Шефът на АПИ: Никъде по магистралите вече няма затруднения

/КРОСС/ В момента никъде по автомагистралите няма затруднения и движението се извършва нормално. Това каза председателят на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов на брифинг във връзка със зимната обстановка по републиканските пътища, ппредава „Фокус".

„От 4 часа през нощта започнаха обилни снеговалежи в област София. Постепенно снегът обхвана доста области - Перник, Кюстендил, Благоевград, Пазарджик, Смолян, Монтана, Видин, а сега отива и към Ловеч. Снеговалежите са обилни и в момента работят над 350 снегопочистващи машини. Междуведомственият щаб беше свикан още в ранните часове на днешния ден и той функционира постоянно - това са АПИ, МВР и „Гражданска защита", каза още той.

Инж. Атанасов уточни, че катастрофата тази сутрин с тежкотоварен автомобил на АМ „Хемус" е затруднила изключително много снегопочивстващата техника, но в момента всичко е разчистено и няма затруднения.

„Сега има ограничения на движението за тежкотоварни превозни средства с ремаркета и полуремаркета на 4 прохода - Предел, Рожен, Превала и Троянски проход. Снеговалежът се измества на изток и на североизток. Щабът функционира и засега по републиканската пътна мрежа няма проблеми", каза още той и апелира никой да не си позволява да тръгва с летни гуми в този обилен снеговалеж.

„Рискови участъци си остават високите проходи - Петрохан, Троян-Кърнаре и Шипка. Това са критичните точки по преминаването на Стара планина. В Рило-Родопската област проходите над 1000 м също са опасни участъци. Опасно ще стане и когато спре снегът и паднат много рязко температурите - тогава ще има заледявания и трябва да се кара със съобразена скорост", каза инж. Атанасов.

Той уточни, че снегопочивстването ще продължи и през нощта.

"Препоръчваме на шофьорите да избягват прохода Петрохан освен ако не е крайно наложително", допълни шефът на АПИ.

По думите му на прохода Петрохан няма закъсали коли.

„Там химия не можем да използваме, защото високата част не може да се обработва с нея и затова се действа по традиционния начин - гребло и опесъчаване. По района работят две снегопочивстващи фирми - такава от София и такава от Монтана. Има разлика в самото трасе - софийската част не е ремонтирана, монтанската част е ремонтирана и машините се движат по-бързо, по-лесно и не чупят гребла. През 2018 г. предстои реновирането и на софийската част, където в момента настилката е с много пропадания", каза още инж. Атанасов и препоръча на шофьорите да минават по АМ „Хемус".

„При обилни снеговалежи снегопочивстващите машините не спират освен тогава, когато трябва да презаредят със сол. Обикновено се движат в тройки и препоръчвам на водачите на МПС да не се опитват да минават между тях, защото могат да създадат тежки пътно-транспортни произшествия. Няма как автомагистрална мрежа от хиляди километри да бъде изчистена на асфалт - по техническите параметри може да се допусне до 3 сантиметра сняг. Но мисля, че постигаме добри резултати автомагистралите постоянно да бъдат на асфалтова настилка, но се изисква технологично време при работата на машините", обясни той.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.