-
10 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6807
GBP / BGN 2.2391
CHF / BGN 2.0840- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Обучиха близо 5400 общински служители
06 Март 2014 | 16:34
/КРОСС/ Успешно приключи един от най-мащабните проекти по Оперативна програма „Административен капацитет" (ОПАК) за повишаване на квалификацията на служителите в общинските администрации чрез обучения. Близо 5400 общински представители от цялата страна са преминали четири цикъла от обучения по различни модули като правомощия на кметовете на кметства и кметските наместници, ефективно управление на общинското образование, компетентности и правомощия на данъчната администрация и др. Това стана ясно днес по време на XXVI-тото Общо събрание на Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ), което е и бенефициент по проекта.
В рамките на 18 месеца са подготвени 18 обучителни модула като по тях са обучени 408 обучители. Идентифицирани и създадени са 6 общински експертни мрежи, проведени са 192 обучителни семинара и са издадени 17 тематични наръчника. Благодарение на проекта е разработена и интернет платформа за обучение на общински представители, която представя актуалните възможности за обучения, както и опция за онлайн регистрация на участниците. Платформата съдържа материали и презентации от обучения по различни теми с възможност за попълване на онлайн тестове, както и рубрика за практически казуси и секция за въпроси и отговори.
По време на заключителното събитие по проекта, освен представянето на постигнатите резултати, беше извършено награждаване в няколко номинации. Ръководителят на Управляващия орган на ОПАК, Моника Димитрова-Бийчър връчи награда за „Община, излъчила най-много обучители" на заместник-кмета на Столична община, г-н Дончо Барбалов.
В своето приветствие г-жа Димитрова-Бийчър очерта основните моменти в новата Оперативна програма „Добро управление", правоприемник на ОПАК. „Инвестицията в хората е най-важна и остава приоритет за нас", подчерта тя и допълни, че приоритетната ос относно човешките ресурси, както и инициативите за разработване на общинските планове за развитие, се запазват и в новата програма.
„Опростяване на правилата, преминаване от хартия към електронен документооборот, нов подход при възлагането на обществените поръчки с цел минимизиране на риска от налагане на финансови корекции - това е само малка част от улесненията, които предвиждаме през следващите години".
Ръководителят на ОПАК обърна внимание и на нововъведение съгласно новите регламенти на Европейския съюз, според което при финансирането от Европейския социален фонд е възможно закупуване на техника и хардуер, без настоящото ограничение от 10 % допълващо финансиране. Тя призова общинските служители към активност при преговорите за новите оперативни програми и изготвянето на стратегическите документи, които ще са основата за определяне на финансирането на ОПДУ.