• 10 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6807
  •  GBP / BGN 2.2391
  •  CHF / BGN 2.0840
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Обучиха близо 5400 общински служители

Обучиха близо 5400 общински служители

/КРОСС/ Успешно приключи един от най-мащабните проекти по Оперативна програма „Административен капацитет" (ОПАК) за повишаване на квалификацията на служителите в общинските администрации чрез обучения. Близо 5400 общински представители от цялата страна са преминали четири цикъла от обучения по различни модули като правомощия на кметовете на кметства и кметските наместници, ефективно управление на общинското образование, компетентности и правомощия на данъчната администрация и др. Това стана ясно днес по време на XXVI-тото Общо събрание на Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ), което е и бенефициент по проекта.

В рамките на 18 месеца са подготвени 18 обучителни модула като по тях са обучени 408 обучители. Идентифицирани и създадени са 6 общински експертни мрежи, проведени са 192 обучителни семинара и са издадени 17 тематични наръчника. Благодарение на проекта е разработена и интернет платформа за обучение на общински представители, която представя актуалните възможности за обучения, както и опция за онлайн регистрация на участниците. Платформата съдържа материали и презентации от обучения по различни теми с възможност за попълване на онлайн тестове, както и рубрика за практически казуси и секция за въпроси и отговори.

По време на заключителното събитие по проекта, освен представянето на постигнатите резултати, беше извършено награждаване в няколко номинации. Ръководителят на Управляващия орган на ОПАК, Моника Димитрова-Бийчър връчи награда за „Община, излъчила най-много обучители" на заместник-кмета на Столична община, г-н Дончо Барбалов.

В своето приветствие г-жа Димитрова-Бийчър очерта основните моменти в новата Оперативна програма „Добро управление", правоприемник на ОПАК. „Инвестицията в хората е най-важна и остава приоритет за нас", подчерта тя и допълни, че приоритетната ос относно човешките ресурси, както и инициативите за разработване на общинските планове за развитие, се запазват и в новата програма.

„Опростяване на правилата, преминаване от хартия към електронен документооборот, нов подход при възлагането на обществените поръчки с цел минимизиране на риска от налагане на финансови корекции - това е само малка част от улесненията, които предвиждаме през следващите години".

Ръководителят на ОПАК обърна внимание и на нововъведение съгласно новите регламенти на Европейския съюз, според което при финансирането от Европейския социален фонд е възможно закупуване на техника и хардуер, без настоящото ограничение от 10 % допълващо финансиране. Тя призова общинските служители към активност при преговорите за новите оперативни програми и изготвянето на стратегическите документи, които ще са основата за определяне на финансирането на ОПДУ.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.