- 29 Апр 2024 |
- USD / BGN 1.8255
- GBP / BGN 2.2837
- CHF / BGN 2.0000
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 20°C
Истерията "Черен петък" завладява света
24 Ноември 2017 | 08:18
/КРОСС/ Истерията "Черен петък" вече завладя отделни части на света, тъй като някои магазини отвориха врати още в четвъртък вечер, предава БТВ.
В САЩ хиляди хора чакаха с часове на дълги опашки отварянето на няколко големи търговски обекта.
Тази година повече търговци са решили да отворят магазините си още в четвъртък вечер, за да увеличат продажбите си.
"Черният петък" е денят, в който по традиция се реализират най-много продажби и най-големите печалби. Според първоначалните впечатления намаленията все още са достатъчно примамливи, за да накарат хората да пазаруват от магазините, а не онлайн, каквато тенденция се наблюдава в последно време.
У нас традицията е значително по-млада, като е най-силно застъпена при онлайн магазините. Един от най-големите на българския пазар обаче и тази година беше критикуван от потребители заради съмнения, че изкуствено завишава цените на стоките в дните преди „черния петък", за да може след това намаленията до нормални стойности да изглеждат като голяма отстъпка.
НАП и КЗП ще следят промоциите и „промоциите" през днешния ден.
Реални ли са обаче намаленията у нас в ден като "Черния петък" . Как избираме какво да купим и какво е поведението ни в ден коментираха в студиото на БНТ "Денят започва" икономистът Мика Зайкова и психологът Росица Йорданова.
"По всичко изглежда, че "Черният петък" се превръща в мания. Вече дори видях по магазините, че тенденцията е не само "Черен петък", а "Черен уикенд", каза психологът Росица Йорданова.
"Факт е, че намалените цени по време на подобни промоции най-вероятно задоволяват определени потребности и нужди на хората, нещо, което маркетолози най-вероятно са разпознали и използвали и именно това води до така изглеждащата отстрани масова мания", добави тя.
"Това е времето, в което човек може да купи повече стоки с по-малко пари. В този ден трябва да се пазим от фалшив търговец в интернет, фалшива промоция и стоки, които имат дефекти и са некачествени, а се пробутват на хората", заяви от своя страна икономистът Мика Зайкова.
"Разликата между Черния петък в България и например в САЩ е, че в Щатите се казва, че тази група стоки, в такива и такива количества ще бъдат пуснати с намаление 60, 70 или 80 процента. Хората знаят кои са стоките, в кои магазини са и какво и количеството - именно затова виждаме големите опашки, които наблюдаваме във видеа по телевизиите или интернет. Другата разлика е, че там всички тези промоции и обявления за намаления се спазват от фирмите, а ако се установят нарушения, то глобите са сериозни", отбеляза още Мика Зайкова.
"В хранителните магазини има също постоянно промоции на определени продукти, та се чудя защо и в аптеките например не правят от време на време промоции, така наречени „черни петъци" - толкова са скъпи лекарствата и има толкова болни хора, така че би било хубаво поне най-разпространените лекарства да ги пускат от време на време на намалени цени", коментира донакъде шеговито финансовият експерт.