-
11 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6697
GBP / BGN 2.2350
CHF / BGN 2.0956- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Родният потребител не познавал правата си
09 Юни 2014 | 21:54
/КРОСС/ Българските потребители не познават правата си и не отстояват потребителските си интереси. Това каза Невен Мимица, еврокомисар по политиката за потребителите. В момента България е сред трите държави в ЕС с най-лоши потребителски условия. Те се измерват със специален индекс, който у нас е 50 при средна стойност за ЕС 62. Това прави българите най-малко овластените и неуверените потребители в съюза. Голяма част от тях не вярват, че търговците зачитат законодателството и не очакват държавните органи да защитят интересите им.
Според проучване от миналата година едва 8% от българите познават правата си като потребители. Само 10% пазаруват онлайн от друга страна в ЕС, а една трета от тях смятат, че не могат да върнат стоката 4 дни след доставката .
За да повиши осведомеността на потребителите за правата им ЕС, стартира вчера информационна кампания.
"Всеки европейски гражданин трябва да се чувства достатъчно спокоен и защитен, независимо в коя държава от ЕС живее, пътува или избира да пазарува онлайн или от физически магазин. Идвам в България за да се уверя, че българите не правят изключение. Информационната кампания, която цели да подпомогне хората по-добре да научат правата си и да ги насърчи да търсят защитата, която им се полага," заяви Мимица. По време на кампанията в магазини в страната ще се раздават брошури за правата на потребителите, съобщи "Труд".