• 09 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6781
  •  GBP / BGN 2.2363
  •  CHF / BGN 2.0833
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Агенция „Митници” внедри нови информационни модули по проект по ОПАК

Агенция „Митници” внедри нови информационни модули по проект по ОПАК

/КРОСС/ Днес, 9 януари 2014 г., се проведе заключителната конференция по изпълнението на проекта „Подобряване на административното обслужване на митническата администрация чрез изграждане на механизми за електронно управление и непрекъснат мониторинг на административното производство", по договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Административен капацитет" (ОПАК), съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд с бенефициент Агенция „Митници".

Заместник-директорът на Агенция „Митници" Лъчезар Кръстев поздрави участниците в конференцията, като подчерта, че в условията на финансова и икономическа криза, подкрепата на Европейския социален фонд, предоставена чрез Оперативна програма „Административен капацитет", е изключително ценен инструмент и източник без алтернатива за финансиране на ефективни механизми за подобряване работата на митническата администрация. От 2009 г. досега Агенция „Митници" е бенефициент по 5 проекта по Оперативна програма „Административен капацитет", като към настоящия момент очакваме подписване на още 4 договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.

„Проектната идея на проекта, чийто резултати представяме днес, е формирана в резултат на идентифицираната необходимост от надграждане на БИМИС чрез добавяне на нови модули, свързани с мониторинг върху административното производство и проследяване на съдебното обжалване, интегриране на информация за решенията свързани с елементи за облагане, както и с изграждане на високотехнологична и ефективна система за последващ контрол", каза още Кръстев.

Ръководителят на Управляващия орган на ОПАК Моника Бийчър благодари на експертите, работили по проекта и подчерта, че само силен екип може да постигне тези резултати. „Целите на проекта са постигнати. Изграждането на електронни услуги и системи е изключително важно, защото повишава капацитета на митническата администрация и подобрява качеството на услугите, които тя предоставя на крайните бенефициенти - гражданите и бизнеса.", каза г-жа Бийчър и допълни: „Изграденият капацитет в Агенция „Митници" и успешните резултати са визитна картичка за надграждане на такива проекти в бъдеще. Желая успех на Агенция „Митници" и съм уверена, че ще продължим съвместната ни работа и през новия програмен период (2014-2020 г.)!"

Представители на екипа за организация и управление на проекта и на екипите на изпълнителите отчетоха постигнатото по дейностите по проекта. Целта на Дейност 1 „Управление на проекта" е изграждането на ефективна проектна инфраструктура, с оглед гарантирането на ефективно и прозрачно изпълнение на дейностите по проекта и качествено реализиране на поставените цели и очаквани резултати. В резултат на проведените обществени поръчки и сключените от Агенция „Митници" договори, бюджетът на проекта се намали с 409 613,50 лв. и от 2 919 074,98 лева стана 2 509 461,48 лв.

На конференцията се отчете приключването на Дейност 2 „Надграждане на Българската интегрирана митническа информационна система (БИМИС), чрез добавяне на нов модул - Автоматизирана информационна система за мониторинг върху административното производство и проследяване на съдебното обжалване", Дейност 3 „Надграждане на БИМИС, чрез добавяне на нов модул - Интегриране на информация за решения, издадени от митническите органи, свързани с елементите за облагане - тарифно класиране, произход на стоките и митническа стойност, с цел оптимизиране на цялостния процес при движението на работни документи" и Дейност 4 „Надграждане на БИМИС, чрез добавяне на нов модул "Последващ контрол" по проекта.

Вследствие на изпълнение на дейностите, се надградиха три нови модула в БИМИС - „Автоматизирана информационна система за мониторинг върху административното производство и проследяване на съдебното обжалване" (МАП), „Решения елементи облагане" (РЕО) и „Последващ контрол".

Модул МАП ще спомогне при осъществяването на основни бизнес процеси като регистриране на индивидуални административни актове (ИАА), обжалване пред по-горестоящ/решаващ орган, обжалване пред първа съдебна инстанция, обжалване пред касационна съдебна инстанция, мониторинг на преписки (текстово търсене, търсене на ИАА, справки, следене на срокове), управление на документи в съдебна фаза (управление на документи по дело, участие в съдебни заседания, регистриране на процесуален представител) и спиране на предварително изпълнение и регистриране на ново произнасяне от компетентен орган.

Целта на модул РЕО е да се оптимизира и подобри качеството и ефективността на административния процес в Агенция „Митници" чрез създаване на възможност за проследяване на промените в реално време и да се засили административният капацитет на българската митническа администрация. С модула се гарантира поддържане на актуални данни в БИМИС за целите на изготвяне на справки и подаване на коректна информация към интегрираните с БИМИС информационни системи.

С внедряването на модул „Последващ контрол" ще се автоматизират дейности на специализираните звена в Агенция „Митници", извършващи проверки. Така ще се повиши ефективността на планирането и извършването на проверки от звената за последващ контрол и ще се оптимизира получаването на пълна и достоверна информация.

Отчетено беше и изпълнението на дейностите за информация и публичност и одит.

Конференцията завърши със заключението, че основната цел на проекта - подобряване на обслужването на гражданите и бизнеса и повишаване на тяхното доверие към митническите органи чрез надграждане на БИМИС, усъвършенстване на информационните системи, въвеждане принципите на електронно управление и подобряване организацията на работните процеси, е постигната.

На 17.02.2012 г. между Управляващия орган на ОПАК и Агенция „Митници" беше подписан договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по проекти А-11-31-20 „Подобряване на административното обслужване на митническата администрация чрез изграждане на механизми за електронно управление и непрекъснат мониторинг на административното производство" по Приоритетна ос ІII „Качествено административно обслужване и развитие на електронното управлениe" Подприоритет 3.1. „Подобряване на обслужването за гражданите и бизнеса, в това число чрез развитие на електронното управление" по Оперативна програма „Административен капацитет" (ОПАК), съфинансирана от Европейски съюз чрез Европейския социален фонд. Общата стойност на проекта е 2 509 461,48 лева.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.