• 11 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6811
  •  GBP / BGN 2.2375
  •  CHF / BGN 2.0905
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

BMW Серия 1 от 7000 евро

BMW Серия 1 от 7000 евро

/КРОСС/ Няма по-пъргав модел в този клас от BMW Серия 1. За съжаление някои двигатели имат проблеми с веригите.

 

BMW 116i

Година на производство 2006

Пробег 88 400 км

Цена 9990 евро

 

 

Още с името си Баварските моторни заводи загатват, че се дефинират преди всичко със своите задвижвания. Така погледнато, представената през август 2004 г. Серия 1 е най-последователното BMW: малък автомобил с голям двигател. Уникалното за компактния клас задно задвижване заедно с разположения по-назад двигател осигурява такива динамични характеристики, каквито биха подхождали на всеки спортен автомобил. Значи BMW Серия 1 доставя истинска радост от шофирането? Не се заблуждавайте! Повечето клиенти гледат на автомобила като на компактен модел, тъй като през първата година близо 40 % от всички клиенти са избрали базовия вариант 116i (до 8/2007 г.) със 115 к.с. Тук не можем да говорим за удоволствие от шофирането в пълна степен, просто двигателят е малко слаб за това. Бензиновите агрегати стават по-бързи едва след усъвършенстването през 2007 г. От същата година BMW оборудва серийно всички модели с техниката за пестене на гориво Efficient Dynamics, вследствие на което всички дизелови двигатели имат филтър за твърди частици (сажди). Нека обаче си признаем: ако искате да се насладите на спортния талант на Серия 1, трябва да изберете един от великолепните 6-цилиндрови мотори - без значение дали 125i, 130i или 135i (218 до 306 к.с., но от 10 000 евро). 130i завърши през 2009 г. продължителния тест на АUTO BILD с оценка 6.

Coupé-то и кабриолетът са страхотни

 

През май 2007 г. BMW допълни програмата на Серия 1 с версията с три врати (E81, от 9000 евро). По-късно се появиха и две страхотни версии: през ноември 2007 г. се появи Серия 1 Coupé (E82, от 13 000 евро), а през април 2008 г. кабриолетът (E 88, от 14 000 евро). Над обичайното се издига произвежданата само 1 година Серия 1 M Coupé с 340 к.с. (5/2011 до 6/2012, от 40 000 евро). Какъвто и вариант на каросерията да изберете: предлаганото място в Серия 1 не е голямо, дори по-малко в сравнение с останалите в компактния клас. На задните седалки пространството е даже по-малко от това в малките автомобили. Много по-изнервящо е, че някои от двигателите създават сериозни проблеми. Прескочили ангренажни вериги водят до мащабни повреди на двигателите (виж „Това ни изнервя"). Досега не е имало сервизна акция за обтегачите, успокоителите или веригите. За последно сервизна акция в BMW за Серия 1 е имало през юли 2012 г., засегнати бяха 4-цилиндровите бензинови двигатели, произведени през 2007 и 2008 г. (двигател N43) заради дефектни бобини на запалването. Между другото - 6-цилиндровите агрегати работят надеждно ...

НАШИЯТ ТЕСТОВ АВТОМОБИЛ е най-слабият и най-изгоден модел на BMW, предлаган в ценовата листа през 2006 г.: 24 120 евро е била цената на тестваното 116i заедно с екстрите като нов автомобил преди седем години. Синият петместен автомобил е оборудван с пакет Advantage (включва климатик, фарове за мъгла и CD радио), сензори за паркиране, 16-цолови алуминиеви джанти и ксенонови фарове. BMW-то с безупречно попълнена сервизна книжка е с пробег от 88 400 км и с изключение на няколкото наранявания на лака вследствие на камъчета по предния капак, е в безупречно състояние. Тази Серия 1 се предлага за 9990 евро.

НАШИТЕ ВПЕЧАТЛЕНИЯ

Още при качването става ясно: това BMW пасва като маратонка. Позицията на седене и управлението на кокпита са перфектни. Задното задвижване и балансираното разпределение на теглото осигурява спортни динамични характеристики, каквито няма да намерите никъде другаде в компактния клас. Това важи точно наобратно и за предлаганото място отзад: едва ли някой компактен модел предлага по-малко пространство. Ако водачът е с ръст над 1,80 м, зад него може да седне само дете. Двигателят със 115 к.а. на 116i е разочароващ - 4-цилиндровият мотор е доста муден. Технически дефекти на тестовия автомобил: никакви.

НАШАТА ОЦЕНКА

Който може да се примири с тромавия мотор, ще бъде доволен със 116i.

Това ни изнервя

При първото поколение на BMW Серия 1 (E87, 2004-2011 г.) ядове създават предимно два мотора: 4-цилиндровият бензинов (N45, до 8/2007 г.) и 4-цилиндровият дизелов мотор (N47, от 3/2007). И двата мотора имат проблеми с ангренажната верига. При 116i се случва тя да прескочи заради дефектен обтегач. В най-лошия случай буталата и клапаните ще се срещнат - последицата е повреда в двигателя. Засегнати са 116i от 3/2004 до 8/2007 г. След това от BMW модифицираха обтегачите, повечето автомобили 116i бяха преоборудвани в рамките на сервизното обслужване на BMW. Пуснатите през 2007 г. 4-цилиндрови дизелови агрегати имаха проблем с дрънчащи ангренажни вериги, причината бе в прекалено остроръбестите верижни колела. Разходите по отстраняването на проблема бяха в размер на 1800 евро, тъй като се налагаше сваляне на мотора.

АНГРЕНАЖНАТА ВЕРИГА

При 4-цилиндровия дизелов N47 (снимката вляво) и при 4-цилиндровия бензинов N45 много често има повреди на ангренажната верига. Засегнати са 116i до 8/2007 г. и 116d, 118d, 120d, както и 123d от 3/2007 г.


КОРМИЛНИ НАКРАЙНИЦИ

Единственият недостатък при TÜV са разбитите глави на кормилните накрайници. Разходите: от всяка страна по 200 евро

ЗАКЛЮЧВАНЕТО НА ВОЛАНА

Ако електрическото отключване на волана вече не функционира, е необходим ъпдейт на софтуера


СТЪКЛОПОВДИГАЧИТЕ

При версията с три врати и безрамкови прозорци при минусуви температури често отказва повдигащият механизъм

АКУМУЛАТОРЪТ Заради високата консумация в състояние на покой често има изтощени акумулатори. Тук помага ъпдейт

 

ИЗВОД

Серия 1 не е нито особено практична, нито комфортна. Хората я обичат, защото е пъргава. Бих си купил дизелов вариант само след ремонт на веригата, пише autobild.bg.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.