- 15 Май 2024 |
- USD / BGN 1.8116
- GBP / BGN 2.2747
- CHF / BGN 1.9955
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 12°C
Строителни машини навлизат до дни в Борисовата градина
21 Ноември 2014 | 13:59
София /КРОСС/ Столична Община е издала разрешение за строеж № Б-116 от 07 ноември т.г. за започване на строителни работи в м. „Погребите" в София.
Четирилентовият булевард ще премине и върху терените на Околовръстната железница на София, независимо, че се водят дела срещу прехвърлянето им от държавата - на общината (терените още не са общинска собственост).
Георги Статков от гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт коментира: „За нас този пробив е върхът на абсурдите на гл. арх. на София Петър Диков. Първо - за пробивът ще бъдат отсечени минимум 100 дървета от парк „Борисова градина"; Второ - този пробив няма да реши проблемите със задръстването, защото ще го прехвърли на следващото кръстовище, а именно МОЛ „Парадайс" (СО предвижда изграждането на етажно кръстовище и там) и според всички модерни тези в транспорта ще индуцира допълнителен автомобилен трафик. Това е открито погазване на принципите на ЕС за създаването на устойчива градска мобилност, намаляването на ползването на индивидуален автомобилен транспорт и насърчаването на ходенето пеша и ползването на велосипед. На проекта не е показано как ще се извършва пешеходното и велосипедно движение, независимо, че алеята в Борисовата градина се ползва за лесен достъп до/от Южната част на града от Младост, Дианабад и др.; Трето - най-вероятно ще бъде закрито сегашното колело на витошките автобуси (64, 122, 93, 66 и др.) и това ще доведе до още по-затруднен и забавен достъп до Витоша за гражданите, искащи да ползват обществен транспорт и ще насърчи още повече ползването на автомобили. Четвърто - пътят ще премине през терените на демонтираната през 2011г. Околовръстна жп линия на София, въпреки че в цяла Европа в момента се наблюдава бум на изграждането, възстановяването и разширението на мрежата градските железници (S-Bahn) като начин за справяне с автомобилния трафик, инцидентите и замърсяването. (Лондон, Виена, Брюксел, Будапеща, Берлин, Франкфурт и т.н.).
Вече 3 години пишем писма, предложения, становища, коментираме темата на обществени обсъждания, но от страна на общината срещаме единствено подигравки или мълчание.
Нашите предложения бяха свързани и с повече и с по-малък интервал обществен транспорт за кварталите от „Витошката яка" - Бистрица, Симеоново, Драгалевци, Бояна. В момента автобусите (64 и 98) дори в час-пик са през 20 минути, което насърчава гражданите да ползват личен автомобил. Да не говорим за останалите, където интервалът достига до 1 час (автобус 63 да речем)."
Граждани от района разказаха, че всички терени от страната на Зоопарка, които са предвидени за застрояване с 6-8 етажни блокове са изкупени от една фирма, а имотите от страната на болница „Токуда" са собственост на бивш кмет на София от началото на 90-те години.
(фиг.1) Колко дървета ще се изсекат в Борисовата градина. Отговор от дирекция „Зелена система" е: „малко и всички са саморасляци".
Това е разработеният проект, на който никъде не е показано (а план-схеми не са налични и до момента) - как се решават въпросите с пресичането на велосипедисти и пешеходци и въобще придвижването на хората. Да не говорим как ще излизат и влизат линейките в болница „Токуда" и какъв ще бъде пешеходният достъп до мястото. http://sofia-agk.com/index.php?option=com_content&task=view&id=567&Itemid=26
(фиг.3) Сегашната ситуация (големите пътни артерии са показани в синьо, а жълтите кръгове са местата на светофарите) с проблемните места и задръствания.