-
09 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6781
GBP / BGN 2.2363
CHF / BGN 2.0833- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Somersby с почти 100% ръст на продажбите през 2013 г.
07 Април 2014 | 13:14
/КРОСС/ През последните 3 години сайдерът се утвърди като една от най-предпочитаните освежаващи напитки в България
Продажбите на сайдера Somersby в България се увеличиха двойно през 2013 г. спрямо 2012 г. Консумацията на ниско алкохолната напитка сред българите продължава да расте с бързи темпове след увеличението на продажбите със 160% през 2012 г. спрямо 2011 г. Отличните резултати на Somersby превръщат сайдера в най-бързо развиващата се категория на пазара на напитки в страната.
„Успехът на Somersby в България надхвърли нашите очаквания. Само преди 3 години сайдерът беше сравнително непознат в страната, а днес е сред любимите разхладителни напитки както на мъжете, така и на жените. Доволни сме, че и трите вкуса, които предлагаме - ябълка, круша и къпина - бързо спечелиха популярност и са еднакво предпочитани от феновете. Очакваме тази година да постигнем също толкова висок ръст в продажбите, който да затвърди позицията ни на абсолютен лидер на пазара", каза Анастасия Станчева, бранд мениджър на Somersby в Карлсберг България.
Данните на компанията показват, че в България сайдерът се утвърждава като унисекс питие и се възприема еднакво добре както от жените, така и от мъжете. Въпреки, че се свързва с лятото, изследванията посочват, че Somersby няма категорично изразена сезонност и се консумира от българите през цялата година.
„Сайдерът е насочен към млади по дух хора, които водят модерен и динамичен начин на живот. С лекия си освежаващ вкус, стилна бутилка и искрящ цвят, Somersby въплъщава оптимизъм, жизнерадост и енергия", допълниха от компанията.
Сайдерът е нискоалкохолна, слабогазирана напитка, която традиционно се прави от ферментирал ябълков сок. С ниско съдържание на алкохол (4,5%), той е естественият избор на хората с вкус към натуралните продукти. Somersby не съдържа консерванти, изкуствени подсладители и аромати. Сравнително малкото калории - 59 ккал на 100 мл., правят тази щадяща фигурата напитка идеална за всекидневна употреба.
Карлсберг България официално пусна на местния пазар Somersby ябълка през април 2011 г., което го прави пионер в този сегмент на българския пазар. Поради големия интерес към напитката, скоро компанията започна да предлага и ароматите круша и къпина.
Сайдерът има богата история и традиции. Раждането на тази напитка не е точно установено, но е известно, че когато римляните завладяват Британия през 55 год. пр. н. е, местните жители пиели разхладително алкохолно питие, приготвяно от ябълки. Римляните и самият Юлий Цезар били очаровани от вкуса на плодовото вино. През Средновековието, сайдерът се радва на популярност в цяла Западна Европа. Манастирите притежавали обширни насаждения с овощни култури и произвеждали огромни количества от тази алкохолна напитка, която продавали на местните общности. В днешно време сайдерът изживява истински ренесанс с постоянен ръст на продажбите не само в Европа, но и в целия свят.
За Карлсберг България
Сайдерът Somersby е перлата в короната на Карлсберг България. Продуктовото портфолио на компанията включва също разнообразие от първокласни бири - националните Шуменско и Пиринско, международните марки на компанията Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar и немската пшеничена бира Erdinger.
За Carlsberg Group
Carlsberg Group е една от водещите пивоварни компании в света с широко портфолио от марки бира и други напитки. Водещият бранд на компанията - Carlsberg - е сред най-популярните в света. Carlsberg, Baltika и Tuborg са сред осемте най-успешни марки бира в Европа. Carlsberg Group има над 41 000 служители, а продуктите на компанията се предлагат на над 150 пазара. През 2012 г. Carlsberg Group е продала 120 млн. хектолитра или около 36 млрд. бутилки бира.
