-
09 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6781
GBP / BGN 2.2363
CHF / BGN 2.0833- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Големи PR-агенции са пренаписвали статии в Wikipedia в полза на своите клиенти
12 Юни 2014 | 14:48
/КРОСС/ Свободната общодостъпна универсална интернет-енциклопедия Wikipedia, удържа победа в битката с PR-агенциите, съобщава порталът Vestifinance.ru. 11 от най-големите компании в сферата на връзките с обществеността, включително Ogilvy&Mather, Edelman и FleishmanHillard, заявиха, че в бъдеще ще действат в съответствие с политиката на Уикипедия.
По този начин, агенциите признават, че в течение на няколко години, с помощта на голям брой специално създадени за целта акаунти, са редактирали статии в свободната енциклопедия в интерес на своите клиенти.
В съвместно заявление на PR-агенциите се отбелязва, че оттук нататък ще проверяват действията на своите клиенти за нарушения на правилата на Wikipedia.
Още през 2010 г. Wikipedia създаде специална служба - Wiki-PR, която разкри факти за стотици редактирани статии, несъответстващи на политиката на енциклопедията. Блокираните акаунти бяха общо 300.
Когато фирмите, занимаващи се с публикация на информация, и техните агенции скриват своя произход или предлагат фалшива информация и създават или позволяват да бъдат създадени неразрешени, лъжливи или объркващи акаунти, страда репутацията на Уикипедия. Такава практика, която понякога се нарича използване на „интернет-виртуали" или „доносници", е забранена от условията за ползване на енциклопедията", заявява PR-службата на Wikipedia.
Заедно с това се подчертава, че не всички PR-агенции, по отношение на които има подозрения за редактиране на статии за пари, признават вината си и заявяват готовност да играят по правилата.