• 29 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8255
  •  GBP / BGN 2.2837
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 9°C

Биохрани и плодови вина са хит в конкурса „Изборът на потребителя“

Биохрани и плодови вина  са хит  в конкурса  „Изборът на потребителя“

/КРОСС/ Българинът предпочита традиционни храни и напитки, но същевременно е отворен и за експерименти с вкуса - това показа конкурсът „Изборът на потребителя 2020", който се проведе в рамките на изложбите „Фудтех", „Винария" и „Вкусове от Италия" в Международен панаир Пловдив. Състезаваха се 119 изделия, оценени от близо 3000 анкетирани посетители. Партньор в организирането на престижното състезание е Университетът по хранителни технологии (УХТ).
Бизнесът е настроен експериментално, а потребителите откликват положително на новостите, коментира гл. ас. д-р Георги Тосков от УХТ. Като пример той посочи сиренето лабне, което сега излиза на пазара, но стана фаворит. То се нарежда сред победителите в категория „Млечни продукти".
При консервите интересът е към съчетанието от традиционни рецепти и иновативни технологии, каза д-р Тосков. В тази категория сред финалистите има три вида лютеница наред с екзотична паста от черен трюфел.
В категорията „Хляб и сладкарски изделия" се откроява родопският хляб с квас, който отговаря на нагласите да се търси автентичното. Старият вкус от миналото и естествен произход на суровините - това е формулата на успешните месни продукти, изтъкна д-р Тосков. В този раздел най-много точки събра ябълкова пуска, деликатес от свинско месо и подправки в мехур.
В категориите „Кафе, чай, напитки" и „Ядки и сушени плодове" предпочитанията категорично са за биоизделия, затова сред наградените са био шипков нектар, био сок от червена ябълка, натурален сок от ябълка и арония, масло от черен кимион, био орехово масло.
Голямата изненада е в категория „Вино", където отличените продукти са най-много. Потребителите харесват по-интересни интерпретации с плодов вкус, отбеляза д-р Тосков. Сред победителите са боровинково вино, череша с мерло, купаж от сира и марселан, но има и класически варианти, като гъмза, мелнишко вино, розе и други. В раздел „Спиртни напитки" също се акцентира на екзотичното, там се откроиха дюлева ракия и яйчен ликьор с шоколад.
Българите вече обръщат голямо внимание какво слагат на трапезата си, предпочитат здравословни храни и изделия на малки производители, с които могат да имат контакт и да получат информация, обобщи д-р Тосков.
Той посочи, че за всички продукти от конкурса са дадени изключително високи оценки от взискателното жури на потребителите, като българските марки доминират в класацията. Голямата награда - плакет, взимат 20 изделия, а с грамоти са отличени други 31, но разликата в резултатите между двете групи е много малка. Това е още едно доказателство, че производителите на храни и напитки у нас вече работят в по-висока орбита и пазарът скоро ще изглежда по различен начин, коментира д-р Иван Соколов, главен директор на Международен панаир Пловдив.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.