• 28 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8255
  •  GBP / BGN 2.2837
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 13°C

ТОЛ таксите ще повлияят на цените на хранителните продукти

ТОЛ таксите ще повлияят на цените на хранителните продукти

/КРОСС/ Нашата практика показва, че между основните градове и например между София и Варна, ние ползваме такива превозни средства, които попадат в най-скъпата тол категория. Това каза в сутрешния блок на БТВ „Тази сутрин" Явор Панталеев, председател на УС на Българската асоциация за спедиция, транспорт и логистика. Той допълни, че превозните средства като влекачи с полуремарке, те вече ги използват и ги натоварват доста добре. При тях ако имаме разход на горивото около 60-70 стотинки на километър, в момента предстои те да бъдат обложени с ТОЛ такса, която е в размер на 80 стотинки на километър. Това означава, че ще имаме повишение в разхода на транспортната услуга с минимум 50 процента, каза още Явор Панталеев.

В случая с разглеждането на двата продукта брашно и хляб и доколко те биха поскъпнали заради въвеждането на ТОЛ-таксите, трябва да се отбележи, че се разглеждат като цяло, без да се коментира, че всъщност ние имаме транспорт по три направления. Първото направление е транспорт на първична суровина - пшеница до съответната мелница и разбира се, зависи къде е локацията - има по-дълъг транспорт, има и по-къс транспорт. Това каза от своя страна Марияна Кукушева, председател на Федерацията на хлебопроизводителите в България. Второто направление е транспортиране на хляба и третото направление е транспортиране на допълнителния състав като ма, подобрители, добави тя. Тя не даде точни проценти на евентуалното поскъпване на транспортните разходи, защото те ще са различни за различните производители и зависи къде оперира и продава дадения производител, коментира Кукушева.

Анализът, който направихме, го направихме специално за предаването. Аз се постарах няколко дни да бъдат с производители, за да могат данните да са съвсем близки до реалността. От този анализ се вижда, че заключенията на Световната банка като усреднени стойности са близки до истината. Тук много важно нещо в анализа е, какво разстояние изминават превозните средства - при дългите разстояния, при едно добро натоварване на автомобила, ние виждаме, че кривата показва положителна тенденция, дори клоним към 1 стотинка на бутилка олио увеличение в цената. Това каза от своя страна проф. Олег Асенов, началник на отдел „Национално тол управление". Той добави, че изчислението е направено при тарифата за масовите пътни превозни средства, категория Евро 3 и 4, като екологичен клас. При по-добра екологична категория естествено тарифите са по-благоприятни, каза още проф. Асенов.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Ами производителите да ползват БДЖ - там няма ТОЛ-такси, пък и е по-екологично! Е, оборотът и печалбите на ЛукОйл, автомобилните фирми и тия за резервни части и ремонт ще паднат драстично, но пък това дава шанс на БДЖ да излезе на печалба без да фалира!

09.04.2019 03:52:27

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.