-
10 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6807
GBP / BGN 2.2391
CHF / BGN 2.0840- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Бранимир Ботев: За първи път правителството осъзнава значението на туризма
06 Февруари 2014 | 17:17
/КРОСС/ "За първи път правителството осъзнава значението на туризма за България. През 2014 г. няколко пъти е увеличен ресурсът за национална реклама на страната ни като туристическа дестинация. За настоящата година правителството е предвидило 18 млн. лв. за национална реклама на целеви пазари и политики в туризма. Правителството и Министерството на икономиката и енергетиката имат философията да се провежда проактивна политика по отношение на туризма като индустрия, която е атрактивна и привличаща външни инвестиции. В тази връзка Министерски съвет прие две решения за създаване на работни групи за привличане на инвеститори и оптимизиране на административните процедури и координация на големи инвестиционни проекти в туризма. Това е само едно доказателство за убедеността на правителството във важната роля, която има туристическата индустрия", каза заместник-министърът с ресор туризъм Бранимир Ботев на пресконференция за 31-то издание на Международна туристическа борса „Ваканция и СПА Експо" 2014.
"Надяваме се, че всички взети от нас мерки и водени политики ще затвърдят тези добри резултатите и този възходящ тренд на българския туризъм ще продължи. Опитваме се да бъдем трансмисия между европейските програми и бизнеса, с цел по-добро позициониране на българския туризъм, по-голяма привлекателност на страната ни като туристическа дестинация и популяризиране на туристическите ни продукти на външния пазар", каза още зам.-министър Ботев.
Той допълни, че организираното представяне на тракийските съкровища в музея трябва да бъде използвано за промотиране на страната ни като туристическа дестинация в продължение на няколко седмици в Париж. Тракийските съкровища ще бъдат „локомотивът", а всичко останало, което предвиждаме ще цели да представи максимално добре България - гурме туризма, българското вино, кухня, културно-исторически и природни дадености. Известно е, че французите са големи ценители на културата и историята, която ние можем да предложим. Това е туризъм, при който получаваме и една добра реклама - „от уста на уста". Но най-важното е, че това е туризъм, при който туристът се връща отново, каза зам.-министър Ботев.