-
10 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6807
GBP / BGN 2.2391
CHF / BGN 2.0840- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Проект за разширение на метро налага промени в движението
31 Март 2014 | 12:33
/КРОСС/ Във връзка с проект за разширение на метро София - ІІ диаметър, участък от МС ІІ-11 „Джеймс Баучер" /КМ 10+452/ до МС ІІ-12 с линеен пункт след нея /КМ.11+752/ е особрен проект за временна организация на движението - етап 1, влизащ в сила от утре, 01.04.2014 г.
1. ПРЕДМЕТ И ОБХВАТ НА ПРОЕКТА ЗА ВРЕМЕННА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДВИЖЕНИЕТО
Предмет на проекта е временната организация и безопасност на движението /ВОБД/ по време на Етап 1 за строителството на метрото по бул. „Черни връх" от ул. „Елин връх" до бул. "Тодор Каблешков".
Обхватът на проекта включва два основни участъка:
• Участък по бул. „Черни връх" от ул. „Елин връх" до ул. „Орел" - строителството на метроконструкциите в неговия обхват ще се извърши тунелно, т.е. в него организацията на движението няма да се променя за целия период на строителство, който по договор е 22 месеца, броено от 01. април 2014 г.;
• Участък по бул. „Черни връх" от ул. „Орел" до бул. "Тодор Каблешков" с МС12 - строителството на метроконструкциите в неговия обхват ще се извършат по открити методи и в неговия обхват организацията на движението ще се променя подетапно.
2. РЕШЕНИЕ ЗА ВРЕМЕННА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДВИЖЕНИЕТО
Заемат се 2 бр. строителни площадки на бул. „Черни връх", както следва:
• Строителна площадка №1 за стартова шахта и обектово селище, която обхваща територията на трамвайното ухо (обръщалото), пазара и източното пътно платно на бул. „Черни връх" в района на площадката;
• Строителна площадка №2 /частична/ за МС12 „Витоша", която заема източното пътно платно на бул. „Черни връх" в участъка от ул. „Сребърна" до бул. "Тодор Каблешков".
Автомобилното и автобусното движение при Строителна площадка №1 ще се извършват двупосочно в по 1 лента за посока на бул. „Черни връх" - в западното пътно платно.

Автомобилното и автобусното движение при Строителна площадка №2 ще се извършват еднопосочно в 2-те най-западни ленти по бул. „Черни връх" в посока Околовръстен път.
В обратна посока движението ще заобикаля МОЛ „Парадайс" от запад по бул. "Тодор Каблешков"- ул. „Емилиян Станев" - ул. „Хенрих Ибсен". Възможно е заобикалянето на площадката и от изток - през Зоопарка, но маршрутът е значително по-дълъг.
С цел облекчаване на трафика, за целия период на ВОД се забранява престоя и паркирането по ул. „Козяк", от двете страни, в участъка от ул. „Христо Ценов" до ул. „Хенрих Ибсен".
Временна организация на движението (ВОД ) се състои в заемането на строителните площадки и сигнализацията им с пътни знаци (показани на чертежа по-долу), свързани и с предварително изпълнение на организацията на движение на масов градски транспорт (МГТ).
Маршрутното автобусно движение в етапа се променя както следва:
• Трамвайното движение на трамвайна линия №Т10 в етапа се спира до обръщателния триъгълник /ухо/ на бул. „Джеймс Баучер" и ул. „Кораб планина";
• Маршрутът на автобусна линия №98 се скъсява до автобусно ухо „Хладилника" /отпада участъкът по бул. „Черни връх" - бул. „Джеймс Баучер" - бул. „Стоян Михайловски" - бул. „Н. Й. Вапцаров" - бул. „Черни връх"/;
• Въвежда се заместващ автобусен маршрут А10Т от автобусно ухо „Хладилника" - бул. „Черни връх" - обратен завой на кръстовището с бул. „България";
• Промяна на автобусните маршрути в посока Околовръстен път - център - движението ще заобикаля МОЛ „Парадайс" от запад по бул. "Тодор Каблешков" - ул. „Емилиян Станев" - ул. „Хенрих Ибсен" - ул. „Сребърна".
Проектът предвижда промени на режима на работа на светофарните уредби на кръстовищата на бул. „Черни връх" с ул. „Сребърна" и с бул. "Тодор Каблешков".
Пешеходното движение в етапа се променя - няма да е достъпен за движение източния тротоар на бул. „Черни връх" в участъка от трамвайното ухо до бул. "Тодор Каблешков", но пресичанията на кръстовищата с ул. „Сребърна" и с бул. "Тодор Каблешков" в етапа се запазват.
За тежката строителна механизация са предвидени достатъчно на брой вход-изходи и проходи към новите площадки. При влизане или излизане на заден ход в маневрите трябва да участва и сигналист за спиране на движението.
3. ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ НА ВРЕМЕННАТА ОРГАНИЗАЦИЧ НА ДВИЖЕНИЕ
Съгласуваният с всички оторизирани инстанции график за строителството по ВОД - Етап 1 е:
• Начало - 01. 04. 2014г.
• Край - 30. 07. 2014 г.
Този етап, както и следващите са свързани със спирането на движението на трамвайна линия №10 в участъка от трамвайния триъгълник /ухо/ на бул. „Джеймс Баучер" и ул. "Кораб планина" до ухо „Хладилника" /на бул. „Черни връх" и ул."Сребърна"/. Поради това обстоятелство графикът за спирането на трамвая е с 1 година по-дълъг:
• Начало - 01. 04. 2014г.
• Край - - 31. 07. 2015 г.