• 25 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8303
  •  GBP / BGN 2.2757
  •  CHF / BGN 2.0011
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 9°C

Астрономи регистрираха уникален сблъсък на две звезди

/КРОСС/ Учени от САЩ и Европа откриха за първи път гравитационни вълни заедно със светлина от едно и също космическо явление. Става дума за сливането на две неутронни звезди в галактика, отдалечена на 130 милиона светлинни години от Земята в съзвездието Хидра, съобщава БНТ.

Феноменът е регистриран от детектори в щата Вашингтон и Луизиана, както и от трети детектор в Италия. Две секунди по-късно от обсерватории в Космоса и на Земята е регистриран изблик на светлина под формата на гама лъчи от същия район и същия източник. В резултат на сливането в пространството са изхвърлени злато, платина и други тежки метали.

Преди две години американски учени откриха гравитационни вълни, излъчвани от две черни дупки. Този месец трима американци получиха за откритието си Нобелова награда. Гравитационните вълни са предсказани от Айнщайн през 1916-а в рамките на Общата теория на относителността. Тя описва гравитацията като изкривяване на пространството и времето, предизвикано от присъствието на материя.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР