• 05 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 22°C

КЗП: „Положителна е тенденцията в развитието на българския туризъм”

КЗП: „Положителна е тенденцията в развитието на българския туризъм”

/КРОСС/ В последните години, без съмнение, българският туризъм се развива добре. Показват го и данните - увеличава се потокът и от български, и от чуждестранни туристи. Тенденцията се дължи, както на странични фактори, така преди всичко и на повишаване качеството на туристическата услуга, която се предоставя в България. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по БНР, потърсен в Световния ден на туризма да очертае картината на туристическия продукт у нас от гледна точка резултатите от осъществяваната от институцията контролна дейност в сектора.

Председателят на КЗП отбеляза, че като контролен орган Комисията по-скоро среща проблемите и критичните точки, но подобрението на качеството на туристическите услуги може да бъде измерено и през призмата на намаляващите сигнали и констатираните нарушения при инспекциите в последните сезони. Става дума за проверки, които институцията извършва, както по постъпващите от граждани сигнали, така и при разгръщаните ежегодни кампании в рамките на туристическите сезони, уточни той.

През изминалия летен сезон в КЗП са постъпили около 100 жалби. Проверките сочат, че най-често срещаното нарушение остава разминаването между обещаното от търговеца и предоставеното от него на място. „Например, могат да Ви кажат, че в хотела има редица услуги, които впоследствие се оказва, че не са точно в този хотел, а може би в съседния или в по-следващия. Че ще можете да ползвате безплатен паркинг, а всъщност истината е, че има платен, който може да окаже не толкова близо до хотела и т.н.", посочи Маргаритов.

Според председателя на КЗП платформите за резервации на туристически продукти навлизат все повече на този пазар и оказват все по-голямо влияние при избора на потребителите. Затова по думите му трябва да се положат повече усилия максимално бързо, чрез оптимизиране на нормативната уредба, те и лицата, които посредством тях предоставят своите услуги, при нелоялни практики да носят отговорност така, както класическите търговци.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.