• 03 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 12°C

Недялка Петрова, юрист : БСП бори бюрокрацията и корупцията с електронна община

Недялка Петрова, юрист : БСП бори бюрокрацията и корупцията с електронна община

/КРОСС/ „Добрите каузи трябва да обединяват опита, професионализма и гражданския дълг в Общинския съвет! Само тогава резултатите ще са бързи и успешни - в полза на Пловдив и на пловдивчани", смята юристът в листата на „БСП за България" Недялка Петрова. От многобройните си срещи с граждани до момента тя констатира всеобщо недоволство от работата на общинската администрация. „Хората споделят, че депозирани жалби и сигнали остават без отговор. Бизнесът се оплаква от липсата на прозрачност. Това се отнася и за Пловдивския общински съвет - питания на съветници и дадени отговори не се публикуват на страницата на Общината", очертава проблемната тема преподавателката по административно право в Пловдивския университет.

Тя е категоричната, че по електронен път може да се постигне реална обратна връзка на пловдивчани с администрацията на Общината, с общинските предприятия и Общинския съвет. Според нея идеята на кандидата за кмет с №56 Николай Радев за облачна структура на Община Пловдив ще повиши доверието в местната власт, тъй като ще намали бюрокрацията и корупцията и ще даде възможност за проследяване движението на подадения сигнал, жалба или искане. „Пестят се време и средства, а това искат гражданите и бизнесът", изтъкава кандидатката за общински съветник с преференция 109.

По думите й за тази цел е необходим преглед на съществуващата подзаконова нормативна уредба и , ако е нужно, приемане на изрична наредба. Юридически нещата стоят по следния начин: „ С наредба се урежда процедурата за получаване и проследяване движението на подадени по електронен път сигнали, жалби, искания за издаване на документи и т.н. В нея има изрично определени срокове за действие от страна на общинската администрация и задължение за уведомяване на подателя.

Тези процедури трябва да са съобразени с редица нормативни актове - Административно-процесуалния кодекс, Закон за нормативните актове, Закон за местното самоуправление и местната администрация, Закон за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Закон за защита на личните данни и др.". Юристката подчертава, че при приемане на наредбата трябва да се чуе мнението на хората и да се включат със становища различни експерти и конкретизира: „Много е важно мнението на компютърни специалисти, експерти по публична администрация и колеги от адвокатската колегия".

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.