• 05 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 7°C

Туристическа застраховка – задължителното условие за пътуване без грижи

Туристическа застраховка – задължителното условие за пътуване без грижи

/КРОСС/ С наближаване на натоварения зимен сезон и зачестяващите закъснения на полетите, все повече хора намират решение в сключването на застраховка за своето пътуване. Нужно ли е обаче времето да е лошо, за да направим такава или тя трябва да е част от всяко наше пътуване?

Експертите съветват - не тръгвайте без застраховка, не струва много, а осигурява спокойствие и може да ви спести огромни разходи.

При пътуване в чужбина могат да се откроят основно 2 типа застраховки - за анулация на пътуване и обикновена турситическа застраховка.

Застраховката за анулация на пътуването е по-рядко потребявана услуга, но е изключително полезна при възможна промяна в плановете. Както става ясно от името й, тя важи в случаите когато поради основателни причини (най-често медицински), пътникът няма възможност да осъществи своето пътуване и му се наложи да го отмени.

Тогава застрахователят следва да покрие всички разходи по закупени самолетни билети, хотелско настаняване и др.

Този тип застраховка може да се закупи най-късно 72 часа след закупуването на самолетния билет. Цена й не е фиксирана, тъй като се определя от стойността на самолетния билет, и е подходяща за хора, които организират пътуванията си доста по-рано или чиито планове е възможно да се променят.

По-разпространена е стандартната туристическата застраховка, която може да обхваща широк спектър от покрития, сред които медицински разходи и асистанс, злополука, загуба на трудоспособност, търсене и спасяване в планина, изгубен, откраднат или повреден багаж, закъснение на полет и много други.

Цената на застраховката може да варира в зависимост от своите покрития и таван на обезщетенията, но със сигурност не е висок разход, предвид множеството рискови ситуации, на които се излагаме по време на път.

За сравнение, при закъснение на полет повече от 4 часа, авиокомпанията би могла да обезщети пътник, завел оплакване, а застрахователната компания ще поеме разходите, направени по време на престоя на летището.

Затова е добре всеки разходен документ, направен за храна или вода да се запази и представи пред застрахователите.

Експертите съветват, когато купуваме застраховка, да се запознаем добре с нейните условия, правила и изключения.

Задължително е да носим застрахователната си полица по време на пътуването, защото тя съдържа важни детайли, както и спешен телефон за връзка, ако се наложи.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.