• 05 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6765
  •  GBP / BGN 2.2365
  •  CHF / BGN 2.0940
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Илия Тодоров: Катастрофите в аварийната лента почти винаги завършват със смърт

Илия Тодоров: Катастрофите в аварийната лента почти винаги завършват със смърт
Интервюто в Новините на NOVA

/КРОСС/ От тази събота камерите на ТОЛ системата вече ще засичат и шофьори, които карат неправомерно в аварийната лента на магистралите. Нарушителите ще бъдат санкционирани с глоба и отнемане на свидетелството за управление за три месеца. Катастрофите, причинени от неправомерно движение в аварийната лента, "за огромно съжаление в почти всички случаи завършват със смърт". За това предупреди в студиото на „Интервюто в Новините на NOVA" Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи

Според Илия Тодоров, шофирането в аварийната лента е изключително опасно по две основни причини. Първата е рискът от тежка катастрофа със спрял аварирал автомобил. Втората причина е, че при задръстване, причинено от инцидент, нарушителите в аварийната лента блокират достъпа на линейки, полиция и пожарна до мястото на произшествието.

Тодоров посъветва шофьорите да спират в аварийната лента само в краен случай, като даде пример, че дори разплакано дете в колата не е основателна причина. "По-добре да се намери бензиностанция или отбивка, но наистина в много краен случай да се ползва аварийната лента", заяви той.

Въпреки че мярката е стъпка в правилната посока, начинът на прилагането ѝ остава проблемен. Актът ще се връчва в областта, където е извършено нарушението. Това означава, че шофьор от София, заснет да кара в аварийната лента край Бургас, ще трябва да бъде призован до Бургас, за да му бъде съставен акт. Процесът се усложнява допълнително, ако собственикът на автомобила заяви, че друг е управлявал превозното средство, което изисква и извършителят да се яви.

"Действително звучи абсурдно. Аз го чух днес, че ще викат по области", потвърди Илия Тодоров. Той изрази надежда, че това е само временен момент, докато системата се настрои.

Проблем остава и санкционирането на чуждестранни водачи и т.нар. „гастарбайтери", които преминават транзитно през страната и често напускат територията ѝ преди да могат да бъдат санкционирани. Според Тодоров, трябва да се изчисти механизмът за връчване на актове и налагане на глоби на границата.

В края на разговора той припомни и за друга дългоочаквана мярка - използването на ТОЛ камерите за измерване на средна скорост, която също би допринесла за пътната безопасност.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.