• 27 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6595
  •  GBP / BGN 2.2406
  •  CHF / BGN 2.1060
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Електробусите не се финансират достатъчно

Електробусите не се финансират достатъчно

/КРОСС/ Асоциацията на германските транспортни компании (VDV) критикува липсата на финансиране за електрически автобуси, затова малките и средни автобусни компании, особено в Германия, няма да имат шанс да преустроят своите автопаркове и сервизи.

Това води до два ефекта - дизелови автобуси, които не трябва да се използват заради замърсяването от тях, ще трябва да се движат много по-дълго поради нуждите на транспортните компании и техническото преоборудване ще бъде пропуснато.

„Ето защо трябва да започнем с надеждно федерално финансиране за електроавтобусите и тяхната инфраструктура", казва вицепрезидентът на VDV Вернер Оверкамп. Според индустриалната асоциация VDV разходите за преобразуване на автопаркове, необходимата инфраструктура като работилници, зареждане и управление на безопасността, както и необходимия персонал, обучен в технологията за високо напрежение, не могат да бъдат поети на общинско ниво.

Ако Европейският парламент и Европейската комисия надделеят над държавите-членки в тристранните преговори, които се провеждат в момента, само градски автобуси без емисии ще могат да бъдат регистрирани от 2030 г. Този регламент е част от инициатива на ЕС с цел да направи транспортния сектор по-устойчив и да намали емисиите на CO2 от тежкотоварни търговски превозни средства.

Европейският парламент взе позиция по това на 24 октомври 2023 г. и се очаква регламентът да стане задължителен преди европейските избори. Като част от регламента на ЕС от 2030 г. нататък междуградските автобуси ще трябва да намалят емисиите на CO2 с 45 процента в сравнение с 2019 г. като мярка за постигане на климатична неутралност на ЕС до 2050 г.

Преминаването към градски автобуси без емисии до 2030 г., изисквано от ЕС, и амбициозните цели за намаляване на CO2 за междуградските автобуси означават не само необходимостта от нови превозни средства за нашите транспортни компании, но и значителни инфраструктурни предизвикателства - инвестициите в елавтобуси, комбинирани с разширяването на инфраструктурата за зареждане, адаптирането на депа, работилници и мрежови връзки, далеч надхвърлят финансовия капацитет на транспортните компании и общините.

Без значителна финансова подкрепа от правителствата и по-специално това за преминаване към електромобилност по пътя към постигане на климатична неутралност целите не могат да бъдат осъществени.

Много ни е интересно как този проблем ще бъде решен у нас или въобще ще бъде заобиколен и отхвърлен...

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.