- 04 Май 2024 |
- USD / BGN 1.8282
- GBP / BGN 2.2865
- CHF / BGN 2.0041
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 10°C
Храбрин Иванчев: Всички автомобилни производители вече имат и електромобили
29 Май 2022 | 13:25
/КРОСС/ Тази година ще има само седем автосалона в света. Изложенията в София и Париж са единствените в Европа, които ще се проведат на толкова високо ниво. Ще имаме 14 премиери, които за първи път ще бъдат показани на живо пред публика. Това каза Храбрин Иванчев - председател на Асоциацията на автомобилните производители, в предаването „Денят започва с Георги Любенов" по БНТ.
На Софийското изложение ще бъде показана на живо трансформацията на автомобилния бизнес и преминаването към електрически автомобили. „Ще бъдат показани 33 напълно електрически автомобила, 70 хибридни с различен вид на електрификация на превозното средство. И което е най-интересното - вече автомобилите с двигатели с вътрешно горене са повече от тези, които са електрифицирани, защото това е тенденцията, това е еволюцията на нашия бизнес", обясни Иванчев.
Всички автомобилни производители вече имат и електромобили. „Всяка една марка вече пое инициатива и ангажимент в следващите 10-12 години да електрифицира напълно моделната си гама, така че до 2035 г. в Европа да се продават вече само електрически автомобили", подчерта той.
Иванчев посочи, че през юни ЕК ще гласува 2035 г. дизеловите автомобили да бъдат забранени в Европа. „Това, което ще реши Европа, нас ни касае, но при нас нещата идват с голямо забавяне", допълни той.
Новата генерация електрически автомобили вече предоставят 400 км пробег, което е напълно достатъчно в България да се пътува във всяка една посока с едно зареждане. Зарядните станции в България към момента са около 600, но те не са добре и равномерно разпределени. Българите, които ползват електромобили, са около 6000. „Това, което е важно, е да се наситят главните пътища и магистралите с бързи зарядни станции, а в градовете, около блоковете, да се направят бавни зарядни станции", отбеляза Иванчев.
В момента в световен мащаб производителите на автомобили изпитват затруднения заради пандемията, а след това и войната в Украйна, които нарушиха глобалните вериги на доставки. „Затова фирмите не могат да произведат необходимото количество автомобили за своите клиенти.Естествено, това влияе и върху пазарът втора ръка.
Специално за България ситуацията е по-различна, защото ние винаги сме били пазар, доминиран от втората ръка автомобили - 90% от всички автомобили, които се регистрират всяка година в България, са втора ръка", поясни Иванчев.