• 04 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 10°C

Храбрин Иванчев: Всички автомобилни производители вече имат и електромобили

 Храбрин Иванчев: Всички автомобилни производители вече имат и електромобили

/КРОСС/ Тази година ще има само седем автосалона в света. Изложенията в София и Париж са единствените в Европа, които ще се проведат на толкова високо ниво. Ще имаме 14 премиери, които за първи път ще бъдат показани на живо пред публика. Това каза Храбрин Иванчев - председател на Асоциацията на автомобилните производители, в предаването „Денят започва с Георги Любенов" по БНТ.

На Софийското изложение ще бъде показана на живо трансформацията на автомобилния бизнес и преминаването към електрически автомобили. „Ще бъдат показани 33 напълно електрически автомобила, 70 хибридни с различен вид на електрификация на превозното средство. И което е най-интересното - вече автомобилите с двигатели с вътрешно горене са повече от тези, които са електрифицирани, защото това е тенденцията, това е еволюцията на нашия бизнес", обясни Иванчев.

Всички автомобилни производители вече имат и електромобили. „Всяка една марка вече пое инициатива и ангажимент в следващите 10-12 години да електрифицира напълно моделната си гама, така че до 2035 г. в Европа да се продават вече само електрически автомобили", подчерта той.

Иванчев посочи, че през юни ЕК ще гласува 2035 г. дизеловите автомобили да бъдат забранени в Европа. „Това, което ще реши Европа, нас ни касае, но при нас нещата идват с голямо забавяне", допълни той.

Новата генерация електрически автомобили вече предоставят 400 км пробег, което е напълно достатъчно в България да се пътува във всяка една посока с едно зареждане. Зарядните станции в България към момента са около 600, но те не са добре и равномерно разпределени. Българите, които ползват електромобили, са около 6000. „Това, което е важно, е да се наситят главните пътища и магистралите с бързи зарядни станции, а в градовете, около блоковете, да се направят бавни зарядни станции", отбеляза Иванчев.

В момента в световен мащаб производителите на автомобили изпитват затруднения заради пандемията, а след това и войната в Украйна, които нарушиха глобалните вериги на доставки. „Затова фирмите не могат да произведат необходимото количество автомобили за своите клиенти.Естествено, това влияе и върху пазарът втора ръка.

Специално за България ситуацията е по-различна, защото ние винаги сме били пазар, доминиран от втората ръка автомобили - 90% от всички автомобили, които се регистрират всяка година в България, са втора ръка", поясни Иванчев.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.