• 09 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8206
  •  GBP / BGN 2.2720
  •  CHF / BGN 2.0019
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 16°C

Как да разберете дали акумулаторът ви ще изкара зимата

Как да разберете дали акумулаторът ви ще изкара зимата

/КРОСС/ Има два основни фактора за вземане на решение за евентуална смяна на акумулатора преди началото на зимния сезон, когато той е най-сериозно натоварен. То са неговата възраст и действително му състояние. Прието е, че средният експлоатационен живот на акумулаторите трябва да бъде най-малко 24 месеца с пробег не повече от 90 000 км или 3000 работни часа.

За батерии с намален разход на вода - минимум 48 месеца, но не повече от 100 000 км. Оказва се, че ако акумулаторът ви е на повече от 4 години, не трябва да му се доверявате. Факт е, че има много примери, когато батерията е изкарвала дори два пъти по-дълго. Това обаче обикновено се случва при автомобили, които са карани малко и рядко. Има специални акумулатори - EFB и AGM, които издържат два пъти по-дълго от конвенционалните при подобни условия на работа, но и цените им са почти двойно по-високи.

Най-простият индикатор за „здравето" на акумулатора е увереното стартиране на двигателя. Ако светлините на арматурното табло не угасват и стартерът върти лесно коляновия вал, батерията е наред. От време на време си струва да измервате напрежението на клемите на акумулатора, като това става лесно с подходящия уред. Когато двигателят работи, той трябва да показва 14,0-14,4 V. Това означава, че генераторът и окабеляването работят правилно и батерията се зарежда нормално.

След изключване на двигателя напрежението на клемите трябва да се измерва не по-рано от няколко часа. Ако е под 12,3 V, акумулаторът трябва да се презареди и измерването да се повтори след двучасова пауза. Ако тестерът показва по-малко от 12,6 V, тогава батерията не поддържа заряд и трябва да закупите нова. Причините за спешна смяна на акумулатора са деформация на корпуса или пукнатини. Ако батерията се държи безупречно, можете да разчитате, че ще оцелее още една зима. И най-вероятно ще продължи до следващата есен. В такива случаи не си струва да купувате резервна, тъй като, ако тя се съхранява дълго време без да работи, тя губи работните си качества.

Ако акумулаторът вече е започнал да дава повод за безпокойство през есента, не трябва да отлагате покупката до декември. Основната причина е покачването на цените. Според изследване на независимата компания за анализи Alto Consulting Group (ACG) средните цени на батериите са се увеличили с 31,9% през 2022 г.

Тази година явно тенденцията ще се запази и затова до зимата цените ще скочат още. Освен това ще бъде виновна не толкова икономическата ситуация, а по-скоро баналното сезонно търсене. С настъпването на студеното време ще се появят масови повреди на акумулатори и собствениците на автомобили ще се втурнат да вземат нови.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.