• 24 Юли 2021 |
  •  USD / BGN 1.6621
  •  GBP / BGN 2.2864
  •  CHF / BGN 1.8046
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 15°C

През лятото всеки ден пием по една бира

През лятото всеки ден пием по една бира

/КРОСС/ С позитивни прогнози за развитието на бирената индустрия пивоварите посрещат професионалния си празник Илинден. Тази година той е емблематичен, защото Съюзът на пивоварите отбелязва 30-я си рожден ден. Сдружението е лидер в реализирането на редица проекти за устойчиво развитие и растеж на целия сектор.

Към момента в България са регистрирани 37 производители на бира, от които големите компании са 3 на брой, малките и средни пивоварни - 8, а останалите 26 са микропредприятия.

По данни на СПБ, продължават инвестиционните и други проекти в повечето пивоварни, като за 2020 г. вложенията в ДМА са 37 млн. лв, а само за първото полугодие на 2021 г. са 20 млн. лв. Продуктовото портфолио в бранша е изключително разнообразно и всяка година се обогатява с различни марки и стилове бира. За последните 12 месеца на пазара са пуснати над 35 нови предложения и асортимента пиво.

Актуалните данни от първото шестмесечие на тази година показват, че биреният пазар в страната е на нивата от 2020 г. Продажбите на пиво са 2 400 хил. хектолитра. докато в предкризисната 2019 г. през същия период са реализирани 2 526 хил. хектолитра. Разпределението на пазара по опаковки показва, че се възстановява тенденцията за намаляване на дела на продажбите на бира в пластмасови бутилки, който е 54%. Стъклените бутилки са 20% от пазара, а кеновете - 23 %. През последния месец има увеличаване на консумацията на наливна бира - 6% от пазара.

Общата картина на пазара на бира няма да е цялостна без мнението и предпочитанията на потребителите. През летните месеци всеки ден пълнолетният българин изпива по една бира. 58% от сънародниците ни поне веднъж месечно консумират безалкохолна бира, особено, ако имат намерение да шофират. Резултатите при дамите показват, че те предпочитат нискоалхолните или безалкохолните бири с плодови или билкови аромати и свеж вкус. През лятото близо 50% от жените пият бира поне веднъж месечно, а всяка трета българка - поне веднъж седмично.

Според маркетинговите изследвания, за избора на българския консуматор на пиво най-важен е вкусът на напитката, нейната опаковка и видът/стил бира, а едва след това се нареждат цената и марката. Според най-новото репутационно проучване за бирената индустрия, проведено в 31 европейски страни, българските пивовари са с най-висока репутация в Европа. Почти 90% от сънародниците ни дават изключително висок рейтинг на бирения бранш в страната. Зад тази впечатляваща оценка най-вече стои дългогодишният опит, традиции, добри практики и целият човешки и бизнес потенциал на българската пивоварна индустрия.

"На европейската карта на индустрията, по обем на продажбите на бира България вече е на 11 място. За миналата година дори има леко повишаване на износа на българска бира. По данни на Пивоварите на Европа, поради периодичните затваряния на заведенията, въведените ограничения и стагнацията на туристическите пътувания, пазарът на бира в страните от ЕС през 2020 г. има спад от 9%. Добавената стойност от производството и продажбите на бира общо за ЕС е намаляла с 15 млрд. евро - от 60 млрд. през 2019 на 45 млрд. през 2020. Заради локдауна в повечето държави и затворените обекти на ХоРеКа, индиректната работна заетост, генерирана от продажбите на бира в ЕС е намаляла с 800 000 работни места. Според анализаторите, картината е възможно да се промени през следващата година, но това може да се случи с помощта на ЕК и правителствени мерки в подкрепа за индустрията", коментира изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирова.

Въпреки трудностите от пандемията, пивоварният сектор както в страните от ЕС, така и у нас продължава да се развива и да изпълнява всичките си саморегулаторни ангажименти. Точно преди един месец, по повод отговорностите си за прозрачност към потребителите., на среща с комисаря по здравните въпроси в ЕК Пивоварите на Европа представиха напредъка в изпълнението на общоевропейския си ангажимент за доброволно отбелязване на списъка на съставките и енергийната стойност на напитката. Понастоящем 93% от продадената в страните от ЕС бира има списък на съставките и 86 % - на енергийната стойност. В това отношение България отново е един от лидерите в ЕС, тъй като 100 % - т.е. всички произвеждани в страната бири, имат списък на съставките, а 98 % на енергийна стойност.

Съюзът на пивоварите продължава реализирането и на редица други проекти с акцент върху зелените инициативи, отговорната консумация и етичните корпоративни стандарти. През 2021 г., под егидата на Съюза на пивоварите, браншът отбелязва три емблематични юбилея - 140 г. българска пивоварна индустрия, 65 г. пивоварна наука и 30 години от създаването на СПБ. По случай юбилейните годишнини и цялостния си икономически и социален принос, СПБ получи наградата Икар на БСК, а само преди няколко дни журито на b2b Media Awards 2021 присъди на СПБ първо място в категорията Успешна комуникационна кампания на бизнес асоциация, което е поредното потвърждение за достиженията на пивоварната общност.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2021 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.