• 13 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8361
  •  GBP / BGN 2.2896
  •  CHF / BGN 2.0130
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 16°C

Николай Николов: „Мечтая да създам първия български хеликоптер“

Николай Николов: „Мечтая да създам първия български хеликоптер“

/КРОСС/ Николай Николов е от малкото градче Правец, доказал, че детските мечти се сбъдват. Минава през множество трудности и дълги безсънни нощи в желанието си да разработи първия български автожир. Инженерната му дързост се оправдава и г-н Николов превръща начинанието си в успешен бизнес, създавайки своя авиокомпания - "Ники Ротор Авиейшън".

В момента неговите автожири летят в държави от над 4 континента. В същото време се изработват на 95% в родното му градче Правец. Това, което го изпълва с най-голям особен оптимизъм обаче е фактът, че неговите деца, Николай и Миглена, поемат по стъпките му и дори малката му внучка, Алесия, мечтaе един дeн също да стане пилот... като своя вдъхновяващ дядо. Николай Николов разказва за успеха си и защо избира именно България, за да реализира мечтите си.

- Вашите автожири спечелиха първо място за най-красиви в света. Как стана това?

- Наградата за най-красив двуместен автожир в света, която спечелиха и двете наши машини - Kallithea и Lightning дойде след много часове упорита работа на екип от професионалисти и е плод на огромни усилия. През годините винаги сме се стремили в ядрото на компанията да бъдат хора, с подчертан интерес в авиацията, висока квалификация и непримирими, що се касае до постигането на успехи. Спечелването на тези награди, а и на редица други, ни дават спокойствието да кажем, че сме успели да изградим отбор, който е способен да покорява пазари в цял свят.

- Разкажете ни малко повече как започна всичко и защо избрахте да се реализирате в България и то в малкото градче Правец?

- Моят интерес към авиацията датира много преди фактическото създаване на компанията и производството на първите и единствени български автожири. Още от дете мечтая един ден да полетя, а сбъдването на мечтата започва с покоряването на необятния свят на авиомоделизма. В продължение на 10 години в Правец организирахме най-мащабното събитие в тази сфера, което доведе до логичната идея за създаването на летателен апарат.

Всичко започна със смелата идея за изработването на малък, двуместен хеликоптер. През 2000-та година идеята се превърна във факт и ,въпреки че не достига до крайния пазар, прототипът беше първата стъпка към завладяването на авиационния свят. Осем години по-късно, на летище Габровница, близо до Монтана, първият български автожир направи своя първи успешен полет. Останалото е история...

- Не ви ли беше страх дали ще успеете?

- Страхът е нещо нормално, но когато имаш мечтата да полетиш, няма място за страх. И въпреки че реализацията в толкова нишова сфера далеч не е нещо елементарно, когато имаш ясен план и път пред себе си и екип, който да застане зад гърба ти и да те подкрепя, няма нищо невъзможно. Именно затова успяхме заедно да доведем производството на Kallithea и Lightning до там, че в момента нашите автожири летят на 4 континента и са носители на редица награди и международно признание.

- По колко автожира годишно произвеждате и в кои страни се продават?

- Производственият ни капацитет зависи от множество фактори, но към днешна дата произвеждаме по 1 машина месечно, като наши автожири летят над държави като Германия, Франция, Унгария, Чехия, Сърбия, САЩ, Южна Африка, Австралия, Нова Зеландия.

- Каква е цената на един автожир и колко километра може да измине?

- Цената на автожирите, които произвеждаме зависи също зависи от множество фактори, тъй като предлагаме множество опции при закупуването, като избор на ниво на оборудване, специфичен интериор и екстериор, навигация, интегриране на Garmin и други опции, които биха могли да се отразят на крайната цена. За разлика от своя основен "конкурент" хеликоптерът, автожира е далеч по-достъпен и като покупна цена и като цена на поддръжка, което го прави изключително подходящ в редица сфери.

Kallithea и Lightning разполагат с по 2 резервоара с вместимост от 33 литра всеки, тоест общо с 66 литра гориво, което в зависимост от стила на пилотиране би могло да осигури над 3 часа полет без прекъсване.

- Коя е следващата стъпка, към която се стремите?

- През настоящата 2023-та година, пред нас има 2 изключително сериозни проекта, които се стремим да реализираме - създаването на side-by-side автожир, тоест автожир, при който пилота и пасажера са един до друг, не един зад друг и на хеликоптер. И двата проекта в момента са в процес на реализация и ще се радваме на обявим новината, когато успешно ги завършим.

- Какво бихте посъветвали младите хора, които не вярват, че в България може да се успее?

- България е чудесна страна за реализация поради ключовата си географска позиция, изключително квалифицираните кадри и традициите в бизнеса, които в много страни не са така развити. Бих посъветвал младежите, които не вярват, че в България може да се успее, да преосмислят своята позиция и да дадат шанс на бизнеса в България да им демонстрира своите способности. Когато не поставяш граници пред себе си, няма никаква пречка да бъдеш успешен, независимо, в коя част на земното кълбо се намираш.


Автор: Сибила Кусева

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.