-
08 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6795
GBP / BGN 2.2411
CHF / BGN 2.0885- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Над 278 тона спасена храна за три месеца благодарение на нова инициатива на Лидл България
17 Ноември 2025 | 14:51
/КРОСС/ „Смес от плодове и зеленчуци" дава възможност на клиентите да пестят средства и да подкрепят каузата за по-малко хранителни отпадъци
Новият продукт на Lidl „Смес от плодове и зеленчуци" дава възможност на клиентите да купуват изгодно пакети с подбрани плодове и зеленчуци с намалена свежест, но напълно годни и безопасни за консумация. От пускането на пазара през юли само до края на октомври 2025 г. са купени над 55 хиляди бройки, с което смартритейлърът и неговите клиенти са спасили над 278 т (278 660 кг) храна, която иначе би била изхвърлена.
Всеки пакет съдържа приблизително 5 кг сезонни продукти и се предлага на фиксирана цена от 4,99 лв. Може да бъде намерен в специално обозначени зони във всички магазини на веригата в страната. Плодовете и зеленчуците, събрани в тези мрежички са подходящи за домашни ястия, смутита, фрешове или печива - доказателство, че намалената свежест не означава отпадък.
„Резултатите показват, че клиентите все повече осъзнават стойността на храната и избора, който правят. С всяка закупена мрежичка „Смес от плодове и зеленчуци" те не просто пестят средства, а участват в мисията за по-малко разхищение на храна. Това е още един пример как устойчивостта може да бъде лесна, достъпна и част от ежедневието на всеки", каза Рубриян Хаджиев, управител „Продажби и логистика" на Лидл България.
„Без разхищение - с голямо намаление"
„Смес от плодове и зеленчуци" е естествено продължение на дългосрочната инициатива „Без разхищение - с голямо намаление" на компанията, надграждаща оперативните усилия на ритейлъра за устойчиво управление на храната. През 2020 г. Лидл България стана първата хранителна верига у нас, която започна целенасочена потребителска кампания за ограничаване на хранителните отпадъци. Тя бързо се превърна в един от най-разпознаваемите примери за пазаруване с мисъл за хората, за бюджета и за природата. Инициативата дава възможност на клиентите да купуват продукти с наближаващ срок на годност с 50% намаление, като така се спасява напълно годна за консумация храна и едновременно се подпомага семейният бюджет.
Тази година инициативата отбелязва своята 5-а годишнина. От старта ѝ през есента на 2020 г. до края на октомври 2025 г. смартдискаунтърът и клиентите му са спасили храна на обща стойност близо 12 милиона лева (11 924 705 лв.).
Като мярка срещу разхищението на храна компанията прилага и цялостен технологично обезпечен подход към управлението на стоките - от планирането и оптимизацията на количествата до ежедневните доставки и постоянен контрол на качеството. В допълнение, от самото си стъпване на пазара компанията прилага намаление с 20% на голям асортимент от стоки с наближаващ срок на годност, който продължава да се изпълнява и до днес. По този начин Лидл България успява едновременно да предлага винаги свежи и качествени стоки и същевременно да намалява хранителния отпадък по цялата верига - от производителя до магазина.
В синхрон с европейските цели
Действията на Lidl са в съзвучие с целите на Европейския съюз за намаляване на хранителното разхищение с 30% до 2030 г., заложени в стратегията „От фермата до трапезата". Според данни на Европейската комисия над 50% от хранителните отпадъци в Европа идват от домакинствата, което прави ангажираността на бизнеса и потребителите от ключово значение.
С инициативи като тези, Lidl затвърждава лидерството си в устойчивото потребление, доказвайки, че търговията на дребно може да бъде част от решението - чрез системен подход, измерими резултати и реално въздействие.
Повече за ангажиментите на Лидл България към осъзнатото (здравословно и устойчиво) хранене и кампанията #ХраненеСмисъл: https://corporate.lidl.bg/otgovornost/conscious-nutrition
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 140 магазина в 59 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.