• 27 Ноем 2020 |
  •  USD / BGN 1.6436
  •  GBP / BGN 2.1944
  •  CHF / BGN 1.8088
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София °C

България остава на последно място по използване на високи технологии

 България остава на последно място по използване на високи технологии

/КРОСС/ България се надява да получи 2,7 млрд. лева за изграждане на дигитална, пътна и жп свързаност по европейски инструмент. Според експерти и икономисти обаче, вече сме закъснели с проектите и те не гарантират достатъчно реформи.

Днес планът беше представен от вицепремиера Томислав Дончев и транспортния министър Росен Желязков на специална онлайн конференция.

Въпреки че сме известни с IT специалистите си, България остава на последно място в Европейския съюз по използване на високи технологии, показват данните на транспортното министерство.

Росен Желязков, министър на транспорта: В определени райони на страната едва 1% от домакинствата се възползват от високоскоростните технологии, което е много под средната стойност на Европа, там е около 20-25%.

Заради това и от министерството смятат да заложат във всяка европоръчка изискването при проектиране на строителство, ремонт и реконструкция на пътища да се полагат и елементи на електронните съобщителни мрежи.

Томислав Дончев, вицепремиер: Когато коментираме с вас след две-три години, например към 2026 г., когато ще отчитаме ефекта от изпълнението на плана, класацията и позицията на България да бъде много по-добра, което е важно. Наред с това е много по-важно да имаме висока удовлетвореност от потребителите, от всичко, което се е случило.

Бизнесът напомни и за електронното правителство като част от реформата.

Петър Статев, председател на Надзорния съвет на "София Тех Парк": Трябва да бъде довършена реформата в административното управление на България, така щото, министерствата да не бъдат тези феодални владения, първични разпоредители на бюджети, които не си говорят с другите такива.

Важно е и как се изпълняват проектите.

Петър Статев, председател на Надзорния съвет на "София Тех Парк": Когато пътувам със самолета от Истанбул до София отгоре аз виждам блестящите ленти на магистралите и всичко е страхотно, картината е радостна, но на другия ден, като се кача в колата си и отивам към Бургас, аз виждам, че тази същата лента е съвсем различна.

Недостатък на новия план според икономиста Георги Ангелов е, че в него е заложена само една реформа за 2,7 млрд. лева.

Георги Ангелов, икономист: Съжалявам, но няма да ни дадат тези пари с една единствена реформа, няма да стане това, този план идеята му е да направи структурна трансформация на икономиката, множество реформи и да се докаже, че те ще направят точно тази структурна трансформация.

Според икономиста също така трябва да се помисли и за по-бързо изпълнение на проектите, защото те ще имат много по-голямо значение ако се изпълняват още догодина, така ще помогнат на България да се възстанови от коронакризата.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Отново са проспани много възможности! Особено е възмутително бездействието по електронното здравеопазване. Да не говорим за "дреболии", като вече от "не знам кога" поставени и недействащи уреди за таксуване в градския транспорт, които вероятно вече години са на "тестови режим" - парите са взети от когото трябва!

20.11.2020 20:28:24

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2020 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.