- 10 Май 2024 |
- USD / BGN 1.8224
- GBP / BGN 2.2744
- CHF / BGN 2.0039
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 12°C
Автосалонът в Ню Йорк 2022 - електрическият Airflow може да възроди Chrysler (Видео)
19 Април 2022 | 12:00
/КРОСС/ Една от най-интересните новости на международното автомобилно изложение през 2022 г., което се откри в Ню Йорк, беше „графитната“ версия на Chrysler Airflow. Концернът Stellantis, който включва Chrysler, се надява, че прераждането на марката ще започне с този електрически автомобил.
Веднага трябва да се каже, че това не е първото представяне на Airflow - концепцията дебютира през януари на изложението за потребителска електроника CES-2022 в Лас Вегас. Тогава колата беше „облечена“ в бяло и това докосна сърцата на експертите.
Някои критици в индустрията сравняват електрическия Chrysler с популярния Mustang Mach-E на Ford, който се представи добре при стартирането си на пазара. На същото място, в Лас Вегас, представители на Stellantis обявиха предстоящото пускане на черната версия на Airflow. Това се потвърди от презентацията в Ню Йорк.
Версията Graphite е с екстериор Galaxy Black с акценти от кипърска мед "отвътре и отвън". Предизвикателството, според съобщението на автомобилния производител, е „да се демонстрира елегантна и изтънчена нова личност“.
Акцентът е правилен: марката Chrysler в момента преживява трудни времена - миналата година компанията продаде само 115 004 нови автомобила, докато в най-добрите времена тази цифра беше 6 пъти по-висока.
В настоящата моделна линия има 4 автомобила, от които само два имат повече или по-малко активни позиции: остарелият седан Chrysler 300 (16 662 броя продадени през 2021 г.) и миниванът Pacifica (98 323 броя), произвеждан от 2016 г.
Все още не е ясно доколко точно демонстрираната концепция Airflow ще бъде преведена възможно най-точно в производствената версия, но главният изпълнителен директор на Chrysler Кристина Файел подчерта, че електрическият автомобил „задава дизайна и технологичния тон на всички следващи модели на марката“.
Концепцията, реализирана в Airflow, включва задвижване на всички колела с два електромотора с мощност по 150 квт всеки, големи 22-инчови колела и STLA AutoDrive автопилот, който отговаря на ниво на автономност 3. С едно зареждане колата ще трябва да измине поне 643 км.
Салонът на Airflow, който е украсен с голям панорамен покрив, е строго 4-местен, тоест разполага с 4 индивидуални места, което загатва за някакъв вид премиум. Навсякъде има контурно осветление, всеки пътник има мултимедиен дисплей и отделна уеб камера за видео разговори.
Друг елемент на комфорт и прогрес е медийната система STLA SmartCockpit. На производствените модели на концерна Stellantis той трябва да се появи едва през 2024 г. Операционната система STLA Brain е вътрешна разработка, въпреки че участието на специалисти от Amazon не е скрито.
Stellantis заяви, че е решен да пусне първия електрически автомобил на Chrysler още през 2025 г., а до 2028 г. цялата моделна линия на компанията ще бъде електрифицирана.