• 08 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Министър Караджов: Частните оператори могат да направят железницата атрактивна, устойчива и ефективна

Министър Караджов: Частните оператори могат да направят железницата атрактивна, устойчива и ефективна

/КРОСС/ Кабинетът възложи на Министерството на транспорта и съобщенията да избере нови оператори железопътни превози. Това обяви на брифинг в Министерския съвет ресорният министър Гроздан Караджов.

„Целта на нашето правителство е да превърнем сектора в гръбнак на обществения транспорт в страната. От десетилетия той е недофинансиран и нереформиран. Срокът за реформата е до края на годината. Частните оператори имат шанс да направят нашата железница атрактивна, устойчива и ефективна", каза министърът.

Той увери, че „конкуренцията няма да е просто борба за субсидии, а състезание за по-добро обслужване на пътниците". Караджов подчерта, че до момента има издадени три железопътни лиценза, но нито един от тях не е направил постъпления да стане реален оператор на този тип услуги.

„Ето защо в Плана за възстановяване и устойчивост сме записали ясно и точно, че при изготвяне на конкурсна недискриминационна процедура за възлагане на тези услуги ще се премахнат всички потенциални пречки и ще се гарантира достъпът до базара, включително разделянето на договора на няколко обособени позиции с ограничен обем. Разделили сме мрежата и влаковете в страната на три региона - един, условно наречен западен, който ще превозва и ще извършва 75% от дейността, един северен, който е 13,5% от дейността и един южен, който е 11,2% от дейността", обясни транспортният министър.

Конкурсът ще бъде обявен идната седмица, а срокът за подаване на документи ще е три месеца. До 13 декември тази година трябва да бъде избрана оферта и да бъде сключен договор. Година по-късно ще започне реалната дейност на избрания кандидат. Срокът на договора ще е 12 години. Операторите ще имат достъп до подвижния състав, който държавата е закупила до 2009 г. Те ще могат да го ползват безплатно, като собствеността си остава винаги и единствено само на държавата в лицето на МТС. Целият подвижен състав, придобит преди 2009 година, си остава на БДЖ Пътнически превози.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

ГАРАНТИРАНО: За 21 дни ще правите жесток секс като порнозвезда - ще увеличите трайно пениса си със 7 см и ще започнете да получавате ерекция за 3 секунди (твърда като стомана, колкото дълго искате). Ето тaйната на тaзи тeхника:---- https://use.my/vigormax

20.08.2025 20:10:57

Vitalik

ИМЕЙЛ: Forensichackersweb @ gmail com FORENSICHACKERSWEB RECOVERY TEAM е група хакери, посветени единствено на премахването на измами/инвестиционни скамове, тъй като Никога не е било по-лесно или по-евтино да отделите време за самообучение, трябва да считате тази статия за безценна. FORENSICHACKERSWEB RECOVERY TEAM набляга на важността на инвестиционната проверка, която включва проучване на компанията или актива, анализ на финансовите показатели, оценка на мениджмънта и лидерството, оценка на конкурентната среда и отчитане на рисковете. Също така, ако ще разчитате на някой друг да извърши проверката ви вместо вас, тогава е по-добре да се уверите, че ще я извършите върху него! Уверете се, че е подходящо квалифициран и опитен за това. Особено в свят, където инфлацията е по-висока от историческите средни стойности, наличието на пари в брой може да навреди на възвръщаемостта ви, така че ако някога пожелаете да инвестирате, най-добре е да го направите правилно. FORENSICHACKERSWEB RECOVERY TEAM разкрива, че тези измамници винаги търсят възрастни жертви и че ако наближавате пенсионна възраст и не сте инвестирали достатъчно, инвестирането във високорискови, но потенциално високодоходни инвестиции може да бъде изкушаващо, за да компенсирате загубеното време. Но както FORENSICHACKERSWEB RECOVERY TEAM посочи: „Буквално не можете да се спестите и да се превърнете в просперитет за [кратко време]“.

20.08.2025 17:47:25

Анонимен

Отново не схващам. Частните превозвачи могат - държавата не може. И защо не може? Направете бизнес план, обосновете се, теглете кредит и ... напред. Гарите кой ще ги подържа? Ж.П.линиите, семафорите,бариерите? ЖП ссъстава ще го ползват безплатно, а кой ще го подържа? След 12 години от тези вагони нищо няма да остане. Цените вероятно ще скочат и няма да се регулират от държавата. В крайна сметка какво печели държавата и какво печелят пътниците?

20.08.2025 14:14:26

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.