- 24 Апр 2024 |
- USD / BGN 1.8323
- GBP / BGN 2.2729
- CHF / BGN 2.0113
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 13°C
Министърът на туризма:Трябва да подхождаме по-иновативно в рекламирането на България
21 Януари 2023 | 11:22
/КРОСС/ 720 хил. лв. са отделени за рекламна кампания на българския туризъм с чуждестранни инфлуенсъри. Това каза министърът на туризма Илин Димитров в предаването „Събуди се" по Нова телевизия.
Става дума за чуждестранни инфлуенсъри, които ще посетят страната ни и ще я представят в своите социални канали. Има обществена поръчка и за български инфлуенсъри, с които вече се работи. Един от тях е фотографът, станал известен покрай коментара на Илон Мъск за Белоградчишките скали, обясни министър Димитров.
„Трябва да подхождаме по-иновативно и да използваме всички дигитални канали", категоричен бе той.
Нужните средства за добра рекламна кампания, която да популяризира туризма нас, са 90 млн. лева, изчисли министърът. „Когато започнем да посрещаме по 15-20 млн. души, тогава тези пари ще се увеличават. Всеки един лев, който влиза за туризъм в България, се умножава по 2.3 до 4 пъти в икономиката ни", обясни Димитров.
По думите му българите са преоткрили страната ни като туристическа дестинация.
„Имаме много добри успехи в СПА туризъм. Там, където спа туризмът е развит, няма сезонност. България е на второ място в Европа по минерални извори. Преди няколко седмици беше прието виненият туризъм да бъде част от нематериалното културно наследство на България. До 1-2 седмици ще бъдат сложени и табелите от АПИ. Заедно с Министерството на културата за изработени 12 винени маршрута", обясни още Димитров.
Според последни данни през 2019 г. - последната преди КОВИД кризата, е имало 3,8 млн. регистрации на български туристи. Тази цифра обаче се е увеличила през 2022 г. - над 4,2 млн. „Не само, че са преоткрили България, но и броят им се увеличи тогава, когато всичко е отворено и може да се пътува свободно", каза Димитров.