-
17 Март 2025 |
USD / BGN 1.7939
GBP / BGN 2.3277
CHF / BGN 2.0339
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Нова хибридна система за Citroen C5 Aircross

01 Юни 2023 | 14:30

/КРОСС/ Citroen представи ново задвижване, базирано на 48-волтова хибридна технология за C5 Aircross. В сравнение с неелектрифициран сравним бензинов двигател, емисиите на CO2 са намалени с 15 процента и с почти 12 процента в сравнение с еквивалентния дизелов двигател.
Новата хибридна технология се състои от 48-волтова батерия, която се зарежда сама по време на определени фази на шофиране, и бензинов двигател със 136 к.с., специално разработен за хибридната технология, който е съчетан с шестстепенна трансмисия със сдвоен съединител и електрически мотор с мощност 28 к.с.
Последният развива въртящ момент от 55 Нм и може да задвижва C5 Aircross чисто електрически, когато е необходим нисък въртящ момент, при ниски скорости, при маневриране или спиране и поддържа бензиновия двигател при потегляне. При намаляване на скоростта той действа като генератор за зареждане на батерията, което в същото време намалява износването на спирачките.
E-DCS6 е нова електрифицирана 6-степенна трансмисия със сдвоен съединител без прекъсване на въртящия момент и е специално разработена за хибридни системи. Тук процесите на превключване са по-кратки и комфортът при шофиране е по-висок.
48 Волта литиево-йонна батерия с капацитет от 432 Втч е монтирана под лявата предна седалка, така че багажникът и вътрешното пространство да не се ограничават. Освен това, благодарение на преобразувател на напрежение, част от електричеството, генерирано от 48 Волта електрически мотор, се преобразува в 12 Волта електричество за захранване на устройствата на автомобила. По този начин две отделни електрически мрежи могат да съществуват едновременно.
48-Волтовата хибридната технология оптимизира производителността и разхода на гориво на C5 Aircross, спестявайки средно 1 литър/100 км (15 процента) в сравнение с бензиновия двигател PureTech 130 EAT8. В градския трафик този двигател е още по-ефективен със средна икономия на гориво от почти 30 процента.
Тъй като батерията се зарежда автоматично, когато превозното средство е в процес на спирне, този нов двигател прави ежедневната употреба по-удобна и ще се хареса допълнително на клиенти, които искат да шофират електрифицирано, без да се налага да зареждат.