• 17 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6609
  •  GBP / BGN 2.2317
  •  CHF / BGN 2.0916
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Какво ново в лекотоварната гама на Volkswagen в България

Какво ново в лекотоварната гама на Volkswagen в България

/КРОСС/ Българското подразделение на Volkswagen Лекотоварни автомобили представи най-новото от продуктовата гама на компанията, а именно новото поколение Transporter, в това число Kasten, и Caravelle, пазарното лансиране на които съвпада със 75-годишнината на легендата Bulli, както и многопрофилната PHEV (eHybrid зареждаем хибрид) версия на Caddy.

Caddy eHybrid

Основният акцент при Volkswagen Caddy eHybrid разбира се е неговата хибридна задвижваща система, която на базата на решение за ежедневна градска мобилност има пълния потенциал да го трансформира в изцяло електрически автомобил. Това е възможно благодарение на голямата като капацитет интегрирана батерия (19.7 kW), която дава възможност за изминаването на до 110 километра в 100% електрически режим на задвижване. Акумулаторният модул позволява бързо зареждане с капацитет от до 50 kW

PHEV версията Caddy eHybrid е конфигурирана с 1.5-литров, TSI бензинов двигател, който в комбинация с интегрираният електрически мотор обещават обща максимална мощност от 150 конски сили и максимален въртящ момент от до 350 Нм, а предавателната кутия е 6-степенна роботизирана.

Caddy eHybrid се предлага от марката във версия Van и Cargo със стандартно междуосие за транспортирането на съответно 5 и двама човека, както и в Maxi модификацията си за съответно до седем човека в пътническото си изпълнение. По този начин от компанията покриват изключително голяма потребителска група, която държи да бъде максимално еко-отговорна без да е необходима покупката на 100% електрически автомобил. 

Интересен момент в развитието на модификационното портфолио на лекотоварното подразделение на Volkswagen, и по точно по отношение на електрифицираните пазарни предложения, ще се случи в резултат на въвеждането на зареждаема PHEV версия на Multivan и California- eHybrid 4MOTION, която дава на многофункционалните автомобили възможност за движение в чист електрически режим с четири задвижващи колела.


Volkswagen Multivan и California eHybrid 4MOTION (245 конски сили обща мощност) са изпълнени с батериен модул с капацитет от 19.7 kWh и допълнителен електромотор (136 конски сили), задвижващ задните колела.

Благодарение на интегрираната си батерия, Multivan и California eHybrid 4MOTION са в състояние да предложат свободен пробег в чист електрически режим от до 95 километра, което ги превръща в решение за ежедневна мобилност с нулеви вредни емисии. "Да вземем Германия за пример: проучване на германското Федерално министерство на цифровите технологии и транспорта посочва, че 95% от всички пътувания с превозни средства са по-кратки от 50 километра. В електрически режим Multivan и California могат да се движат със скорост до 130 км/ч (хибрид: до 200 км/ч)", казват от Volkswagen.

Transporter и Caravelle

Новата генерация Transporter и Caravelle, в това число и версията му с до 9 седалки, която е резултат от сътрудничеството на Volkswagen с Ford, предлага не само цялостно трансформиран екстериорен и интериорен дизайн, но и сериозни предимство по отношение на интегрираните технологии и приложимостта си с повече вътрешен обем, и по-големи товароносимост и теглителни възможности.

Новите Transporter и Caravelle стъпват на пазара в общо 13 различни основни конфигурации на купе и интериор, както и с избор между три вида задвижващи системи. В последната категория изборът е между TDI турбодизел, зареждаем eHybrid хибрид и 100% електрическа платформа.

В зависимост от нуждите си, бъдещите собственици на изцяло електрическите e-Transporter и e-Caravelle, които са изпълнени със задно задвижване, имат възможност да избират между версии със 136, 218 и 286 конски сили, като интегрираната батерия е с капацитет от 64 kWh за свободен пробег от до 357 километра. През следващата година, електромобилите ще получат още една версия- такава с четири задвижващи колела.

С предно задвижване са изпълнени PHEV зареждаемите eHybrid версии (Caravelle eHybrid през 2026 година), като тук конфигурацията е между 2.5-литров бензинов двигател и електромотор за обща мощност от 232 конски сили и възможност за изминаването на до 60 километра в чист електрически режим на задвижване.

Голям избор имат потребителите, които предпочетат двулитровите TDI дизеловите изпълнения. Тук Transporter и Caravelle са налични в модификации със 110, 150 и 170 конски сили, 6-степенна ръчна или 8-степенна автоматична предавателна кутия, а двете по-мощни версии имат възможност за поръчка и с 4MOTION задвижване на четирите колела.

Новият Transporter може да бъде конфигуриран като панелен ван, Kombi и бордова платформа, във версии с две междуосия и две височини на тавана. Caravelle също се предлага в две междуосия, като базовата версия и двата модела са дълги 5050 мм, което съответства на увеличение от 146 мм в сравнение с T6.1. С удължената колесна база общата дължина е 5450 мм. При 2032 мм външната ширина (без външни огледала) на всички модели е увеличена със 128 мм в сравнение с предшествениците им. В стандартната версия височината е 1984 мм, а при панелния ван с висок покрив височината е малко под 2.5 м. Наличният товарен обем варира между 5.8 м3 и 9 м3, а полезният товар и теглителната способност също са увеличени: максималният полезен товар до 1.33 тона е с 0.13 тона повече от преди, максималната теглителна способност е увеличена до 2.8 тона (+300 килограма).

Новите Transporter и Caravelle получават предимство и по отношение на интериорния комфорт с ергономични и с възможност за електронно регулиране в до осем направления седалки, множество хитроумни отделения за малки и не чак толкова предмети, както и изцяло нови дигитализирани повърхности. Инструменталният панел е с диагонал от 12 инча, а този на мултимедийната и инфо-комуникационната система е 13-инчов.

Интересна новост за лекотоварното подразделение на Volkswagen, която дебютира тук е дигитализираното огледало за задно виждане, което добавя удобство, безопасност и функционалност (с функция видеорегистратор), особено при версиите с вътрешна преграда. 

 

Източник: https://auto-press.net/   

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.