• 19 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8359
  •  GBP / BGN 2.2843
  •  CHF / BGN 2.0205
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 11°C

Volvo EX30 е необичайно

Volvo EX30 е необичайно
Специално за auto-press.net от Майк Нойман, Global Pres, Хамбург

/КРОСС/ Хамбург през февруари, времето е необичайно меко, също толкова необичайно, колкото и превозното средство, което ни е позволено да шофираме днес - новото Volvo EX30 във варианта с разширен обхват с един двигател. И разбира се, за да привлечете още няколко погледа в центъра на града в жълтия сигнален цвят "Moss Yellow".

Когато мислите за малък SUV от B-сегмент, обикновено не очаквате супер спортен автомобил. Никой не е казал на Volvo това, защото в най-високото ниво на развитие, „Twin Motor Performance AWD", може да се каже, че шведите правят яко зявление. Два синхронни двигателя с постоянни магнити и задвижване на четирите колела генерират 315 кВт/428 к.с. (!), което ускорява EX30 от 0-100 км/ч за невероятните 3,6 секунди (!). Базовата версия започва с 200 кВт/272 к.с., което също е много мощно за сегмента, защото повечето конкуренти изчезват някъде в диапазона 100-180 к.с.

Дадоха ни да караме този „малък" двигател с по-голямата батерия в продължение на три часа около Хамбург. Докато топ версията винаги идва със задвижване на всички колела, нормалният EX30 винаги е със задно задвижване, което допълнително допринася за удоволствието от шофирането. Е да, сега отнема цели 5,3 секунди от 0-100 км/ч, на магистралата Volvo обикновено е ограничен до максимум 180 км/ч, но дори и с това ограничение побеждава повечето конкуренти в сегмента.

Ако имате съответната стенна кутия с мощност 22 кВт у дома, можете да отметнете варианта на оборудване „Ultra", тогава EX30 може да зарежда и у дома с тази мощност. Батерията от 69 кВтч може да се зарежда с максимум 153 кВт на станцията за бързо зареждане - за 10 - 80 процента заряд на батерията трябва да се планират 26 минути време за зареждане. Голямата батерия води до WLTP пробег от 462 - 476 км, а от Volvo посочват консумацията на ток на 17 кВтч/100 км. След тричасовото ни пътуване, в което не бяхме особено икономични, консумацията накрая беше точно същата на дисплея, максимална стойност при едноцифрена външна температура и включено отопление.

Окачването работи приятно по време на шофиране, можете да се движите с EX30 много удобно, ако сте по-динамични шофьори не се притеснявайте, имате точния инструмент под ръка работещ отлично.

EX30 не само изглежда модерен отвън, но е и много модерен отвътре. Централният 12,3-инчов сензорен екран с ясната и лесна за използване операционна система Android Automotive на Google е централният елемент. На пръв поглед необичайно - няма дисплей за водача или хед-ъп дисплей, всички дисплеи са на централния екран. Това включва и дисплея на скоростта, така че в града трябва да оставяте очите си да се лутат по-често, ако сте деактивирали звуковия асистент за предупреждение за скорост.

Елементът в ръба на волана е камера за наблюдение на водача спредупреждение за умора и намалено внимание, която вече е задължителна за новите автомобили но може да бъде деактивирана. За разлика от Tesla, е инсталиран превключвател за чистачките на предното стъкло на волана, някои функции като силата на звука могат да се регулират и на мултифункционалния волан в допълнение към сензорния дисплей.

Има няколко рафта в интериора, в допълнение към издърпващата се поставка за чаша в централната конзола, има типичните рафтове във вратите, жабката в EX30 се намира в средата под системата за инфотейнмънт и може да се отваря оттам с помощта на докосване.

Разбира се, мобилният телефон може да бъде свързан безжично чрез Android Auto или Apple CarPlay и може да се зарежда индуктивно с помощта на зарядната станция.

Под капака има малко отделение за съхранение на кабела за зареждане, а багажникът е 318 литра, което е подходящо за класа. Ако сгънете задната седалка, можете да приберете 904 литра. Има и опция за монтиране на теглич за ремарке за EX30, което означава, че могат да бъдат теглено с товар максимум 1600 кг (със спирачки) във версията със задвижване на четирите колела.

EX30 започва от 36 590 евро в базовата версия "Core" с малка батерия (51 кВтч), като тази версия също има мощност от 200 кВт/272 к.с. Като Twin Motor Performance AWD във вариант на оборудване „Ultra" струва 52 090 евро. За електрическо превозно средство с над 400 к.с. и голяма батерия това е конкурентна цена.

Технически данни Volvo EX30 Single Motor Extended Range:
Дължина / ширина / височина: 4,233 / 1,837 / 1,555 метра
Двигател: синхронен двигател с постоянен магнит
Мощност (системна мощност): 200 кВт/272 к.с.
Максимален въртящ момент: 343 Нм
Ускорение: 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди
Максимална скорост: 180 км/ч - Разход на гориво WLTP комбиниран според производителя: 17 кВтч/100 км
Емисии на C02: 0 г/км Цена: от 41 790 евро

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.