- 08 Май 2024 |
- USD / BGN 1.8167
- GBP / BGN 2.2794
- CHF / BGN 2.0019
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 15°C
Новият елболид DS E-Tense FE23 за Формула Е
07 Декември 2022 | 13:30
/КРОСС/ Френският автомобилен производител DS Automobiles поглежда назад към успешния период на състезателната кола Gen2, която спечели две титли при пилоти и отбори между 2019 и 2020 г., както и редица рекорди (десет победи, 15 полпозишъна и 28 подиума) внос. Сега подкрепеният от Stellantis състезателен отбор празнува още един крайъгълен камък в своята история на Формула Е с представянето на DS E-Tense FE23 за предстоящия сезон 2022/2023.
Електрическият автомобил от трето поколение с неговата неповторима черна и златна боя има за цел да олицетворява представата за DS Automobiles и да демонстрира най-новият им технологичен скок. В сравнение с предшественика си, FE23 разполага с редица значителни подобрения - с максимална скорост от 280 км/ч, състезателните автомобили Gen3 са най-бързите досега в световния шампионат на Формула Е. В същото време те са с 60 кг по-леки от колите Gen2.
Най-важното обаче е ефективността - повече от 40 процента от енергията, изразходвана в състезание, идва от регенерация при спиране. DS E-Tense FE23 е с мощност от 350 кВт (срещу 250 кВт в модела Gen2) и задвижване на всички колела. Ново задвижване на предните колела осигурява допълнителни 250 кВт на задната ос, удвоявайки мощността за регенерация до общо 600 кВт.
Благодарение на новото предно задвижване, Gen3 е първият едноместен автомобил във Формула Е без хидравлични задни спирачки. Подсилен от новото партньорство с "Penske Autospor", DS Automobiles преследва целта да печели повече победи и титли и да поставя нови рекорди.
DS беше един от първите масови производители във Формула Е и оттогава използва наученото от електрическите състезателни серии, за да напредне в изследванията и разработките в областта на по-устойчивата мобилност. От 2024 г. всеки нов модел DS, който излиза на пазара, трябва да бъде изцяло електрически.