- 25 Апр 2024 |
- USD / BGN 1.8303
- GBP / BGN 2.2757
- CHF / BGN 2.0011
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 9°C
Тапи и серия от катастрофи при голямото прибиране по празниците
10 Май 2021 | 09:30
/КРОСС/ Нашата равносметка е, че нещата ще стават още по-лоши. Базирам се на изказване на служител от КАТ, когото преди празниците попитаха какво ще направят контролните органи, за да се справят с трафика. Той каза една голяма смешка: „Всички камери са налице и сме ги изкарали на пътя". Не знам как една камера може да регулира трафика, коментира Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България. По думите му, в случай на инцидент, при който бързо се получава задръстване, може чрез светещи табели шофьорите да се уведомят, че е станала катастрофа. В Германия, например, те се включват достатъчно рано и предупреждават какъв е трафикът и колко километра е задръстването, добави Георгиев.
Според Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи проблемът е в липсващата комуникация между АПИ, КАТ и местната власт. Трябва да има достатъчно свободен ресурс, който да реагира на такива ситуации. Не всички екипи да са заети с това да стоят на някое ограничение и цял ден да глобяват. По този начин няма как да стане, а е необходимо да се реагира на момента, каза още Тодоров. Той смята, че у нас няма регламент какво да се прави в случай на катастрофа, реагирало се според ситуацията.
Експертите се обединиха около това, че е необходим изцяло нов закон за движение по пътищата.
Необходимо е и разделяне на дейностите. Според мен трябва Общинска полиция да се занимава с контрола и организацията на движението в големите градове. По републиканската пътна мрежа това да се прави от КАТ, завърши Георгиев.