• 23 Юни 2025 |
  •  USD / BGN 1.6985
  •  GBP / BGN 2.2910
  •  CHF / BGN 2.0774
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Обявиха номинациите за кампанията “Хижа на годината” 2025 на официално събитие в Дом на киното снощи

Обявиха номинациите за кампанията “Хижа на годината” 2025 на официално събитие в Дом на киното снощи
Гласуването вече е активно на сайта Huts.360mag.bg

/КРОСС/ С официално събитие снощи, 15 май,  в столичния "Дом на киното" бе даден стартът на кампанията "Хижа на годината" 2025. За трета поредна година тази значима инициатива, посветена на българските планини и хората, които ги обитават и обичат, се реализира от 360mag.bg и Български туристически съюз. Гласуването вече е активно на сайта huts.360mag.bg и ще продължи до 30 септември. 

Присъстващите на събитието бяха сред първите, научили номинираните в кампанията и насладили на музикалната селекция на DJ Ihou.  Гостите на откриването разгледаха и изложбата на Yettel, събрала едни от най-добрите анимации от дигиталното приложение за събиране на печати от движението "100 национални туристически обекта" на Български туристически съюз.

Началото на тазгодишното издание на "Хижа на годината" идва с още по-силен заряд, повече възможности за реална подкрепа и още по-ясна мисия - да бъдат отличени най-добрите хижи и заслони в страната, но и да се подаде ръка на онези, които се нуждаят от подобрение и популяризиране.

През 2025 г. всички запалени планинари ще могат да се включат в гласуването и да дадат своя глас за любимите си хижи и заслони в следните седем категории:

 

  1. Най-добра хижа/заслон, обслужвана без МПС (Devin) 

  2. Най-добра хижа/заслон, обслужвана с високопроходим автомобил или лифт

  3. Най-добра хижа/заслон, обслужвана с лек автомобил (Subaru) 

  4. Най-добър заслон, нестопанисван на място

  5. Хижа/заслон с най-добра кухня

  6. Хижа/заслон с най-природосъобразни практики (Photomate) 

  7. Най-чиста и спретната хижа/заслон (Kаrcher)

 

И през 2025 г. кампанията остава вярна на своя ангажимент - да бъде не просто конкурс, а реален двигател на промяна в българските планини. Освен възможността да подкрепят любимите си хижи в конкурсната програма, любителите на планините ще имат и активна роля в подпомагането на онези обекти, които се нуждаят най-много от подкрепа - чрез гласуване за хижи и заслони, номинирани за инфраструктурни подобрения под формата на целеви грантове. Гласуването в тази част от инициативата е пряк начин туристите да участват в обновяването на планинската база в България, като дадат гласа си за онези места, които имат потенциал, но и реална нужда от помощ.

През 2025 г. грантовите програми, по които ще е отворено гласуването за най-достойната за подкрепа хижа или заслон, са:

  • Велохижите със SiteGround 

  • Уютна хижа с Матраци ТЕД

  • Подновяване на маркировки и облагородяване с БТС и Kaufland

  • Енергиен запас за хижи с Photomate 

  • Цветни хижи и заслони с Оргахим.

 

Тази година ще бъде поставен специален акцент върху образователната роля на инициативата "Хижа на годината":  стремежът е не само към отличаване и подкрепа на добрите примери, но и към повишаване на културата на туристите в планината. С помощта на вдъхновяващи партньорски кампании, "Хижа на годината" 2025 цели да насърчи по-осъзнатото, отговорно и грижовно отношение към планинската среда.

Сред новите образователни инициативи се открояват:

  • "Влез в кръга на Девин - Заедно за по-чисти хижи и планини" - мотивиращо послание за намаляване на пластмасовото замърсяване чрез преизползване и рециклиране;
    - "Подай ръка на билките" - програма на Биопрограма, която приканва към опазване на дивите билки и разбиране на техните екосистеми;
    - "Почисти себе си и след себе си" - образователна акция на Kärcher, фокусирана върху личната хигиена и грижата за хижите като общ дом;
    - "Опознаваме скритите хижи със Subaru" - комуникационна инициатива за създаване на информационни материали, популяризиращи слабо познати, но ценни хижи и заслони сред масовата публика.

Тези кампании, съпътстващи основния конкурс, ще бъдат развивани паралелно с гласуването като допълнят "Хижа на годината" със съдържание, което вдъхновява, възпитава и ангажира всеки, който обича планината.

Централна част от предвидените активности в програмата на кампанията тази година ще бъде и традиционната годишна конференция с образователен характер "Хижа на годината", насочена към хижари и туристически дружества. Тя ще се проведе на 28 и 29 май на територията на Национален пещерен дом край Карлуково.

 

Неразделна част от кампания "Хижа на годината" са нейните партньори, благодарение на които всяка година се надгражда устойчивата промяна в планината - чрез реална подкрепа, ангажираност и споделени ценности. Това са:

 

Номиниращи организации:
Планини и хора - асоциация на планинските водачи в България, Асоциация на парковете в България, Сдружение за дива природа "Балкани", Български планинарски съюз, Българска асоциация ски свободен и екстремен стил, Българска маунтин байк асоциация, велосипедният портал Mtb-bg.com Екологично сдружение "За Земята", ТВ/видео поредица "Разказите на хижаря", Българска асоциация за алтернативен туризъм, Планинска спасителна служба, коалиция "За да остане природа в България".

 

Бизнес партньори:

SiteGround, Subaru, Photomate, Karcher, Devin, Матраци TED, Биопрограма, Оргахим, Пиринско, Yettel. 

 

 

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.