• 13 Апр 2021 |
  •  USD / BGN 1.6658
  •  GBP / BGN 2.2908
  •  CHF / BGN 1.7689
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 9°C

Избирателите на Слави са от поколения Y и Z и емигранти, гласували преди това за ГЕРБ

Избирателите на Слави са от поколения Y и Z и емигранти, гласували преди това за ГЕРБ

Политикът сценарист Тошко Йорданов скастри "Демократична България" в туитър кой какъв електорат има. Факт: сред висшистите вотът за ИТН е по-висок от този за ДБ

/КРОСС/ “Айде малко да спрем с импровизациите, че ставате за смях”, написа в туитър зам.-председателят на “Има такъв народ” Тошко Йорданов, очевидно адресирайки посланието към ДБ. Защото добави разбивка на избирателите по демографски групи с подчертани “Има такъв народ” и ДБ и оградени следните резултати:

18% от хората с висше или полувисше образование и 16% от тези със средно са гласували за “Има такъв народ”,

18% от тези, които са висше/полувише са пуснали бюлетини за ДБ, а от среднистите - 4%.

От понеделник, когато излязоха данни, че най-голям дял от емигрантския вот е за партията на Трифонов, в социалните мрежи представители на “умните и красивите” пускат иронични постове на тема “изтеклите мозъци”. В случая Йорданов е прав.

В социално-демографските профили на избирателите на “Тренд”, направени по поръчка на NOVA, данните са още по-категорични. Сред хората с висше/полувисше образование вотът за ИТН е 17,8%, а за ДБ - 15,7.

Друг е въпросът, че сред 300 000-те избиратели на ДБ висшистите са по-голям дял - 70,6%, отколкото сред 565 000-те избиратели на ИТН (46%) - просто защото втората съвкупност е с по-голяма численост. Всъщност ето най-характерното за тези 560 хиляди българи, които пуснаха бюлетини за партията на Слави Трифонов (според разбивките на “Тренд”):

- Повече от половината са между 18 и 39 г. След всеки вот у нас започва дискусия “защо не гласуваха младите”. Този път не е така - младите отидоха до урните. И резултатът е, че от следобедните часове на 4 април до края на изборния ден резултатът на ИТН постоянно растеше. Сред поколенията Y и Z - 18-29-годишните “Има такъв народ” е първа сила с близо 29%.

- Много учащи, немалко работещи, малко пенсионери. Сред учащите ИТН е първа сила с близо 29% (за ГЕРБ са двойно по-малко - 13,6%). Сред работещите ИТН е втора сила с 18,4%. Партията е привлякла вота на едва 8,4% от пенсионерите. Половината от всички гласоподаватели на “Има такъв народ” живеят в областните градове. В София отстъпват по резултат на ГЕРБ и ДБ, но специално в столичния 25-и МИР са с повече гласове от ДБ. Едва 1 от 10 гласа за тях идва от село.

Факт е, че избирателите на “Има такъв народ”, както и на ДБ имат голям дял електорат от младата образована градска класа. Която най-много почива през лятото на море. Това налага извода, че нови избори през юли ще стопят най-голямо парче от този електорат.

30% от гласувалите за Трифонов на този вот на предишните избори са гласували за ГЕРБ и само 9% за БСП, а 20% не са гласували през 2017 г. 60% от гласувалите за “Има такъв народ” са решили преди кампанията да го направят, а 40% по време на кампанията, като от тези 40% малко повече от половината – в последните няколко дни.

- Лек превес на жените: 55% от избирателите на ИТН са от нежния пол, 45% са мъже.

- Всеки 10 глас е от българин в чужбина. “Има такъв народ” събра най-масовия вот в чужбина, включително от Гърция, Испания, Германия, Великобритания, САЩ - общо 52 000 гласа.

Източник: 24 часа

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2021 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.