- 24 Апр 2024 |
- USD / BGN 1.8323
- GBP / BGN 2.2729
- CHF / BGN 2.0113
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 12°C
Емил Кошлуков: БНТ може да се бори за първенство на телевизионния пазар
30 Ноември 2021 | 18:58
/КРОСС/ Беше много тежка година, беше много трудно и поздравявам всички, които се справиха с тези четири избори, плюс дебатът, който беше безспорният хит, каза в предаването „Още от деня" по БНТ Емил Кошлуков. „Оценката е колко е популярен продуктът и колко е стабилна компанията. И по двата показателя тази година ние първо, успяхме бюджетният дефицит от 43 милиона да го свалим на 2 милиона, което е огромно облекчение. Второ, телевизията, дебатите го гледаха над 900 хиляди в ефир и около 360 хиляди в платформите ни".
БНТ беше позагубила пазара на активните 18-33 годишни, а сега тук побеждаваме, обясни Кошлуков. „Растежът ни в тези сектори е повече. Расте Сутрешният блок, расте Жоро Любенов, расте Още от деня, расте цялата публицистика. Програмата също. Това е огромна стъпка напред. Това е доказателството вярват ли, гледат ли, харесват ли БНТ. Хората натискат копчето на БНТ".
Обществените телевизии в цяла Европа са водещи, очевидно не им пречи, че са обществени, допълни Кошлуков. „Така че не е проблем, че си обществена, за да бъдеш най-популярната. Но в същото време редица ограничения, които правят работата ни по-тежка. Но аз смятам, че БНТ може да се бори спокойно за първенство на телевизионния пазар".
Имаме пълна фрагментация на пазара, категоричен е Кошлуков. „Над 63% от потребителите са нови, имаме ръст. Над 40% от посещенията на сайта се качват. Това е огромен растеж. Това е бъдещето и БНТ успя да инвестира в дигиталните сайтове и платформи. 400 през април посещения, 700 през ноември. Почти двойно увеличение. Още веднъж поздравявам всички колеги, това е огромно нещо".
Само ние пуснахме робот, изкуствен интелект, който чете новините, допълни директорът на БНТ. „Ръстът на ползването му е огромен на четенията. Автоматично генерираните субтитри въведохме също. Тази услуга е не само за хората с увреден слух, за абсолютно всички хора. Сега работим да сключим договори с кабелните оператори да включим това нещо в ефир. Но всички вече могат да имат субтитри на всички предавания, абсолютно всичко. Много добри функции. Излизаме с няколко обиколки преди останалите".
Аз съм щастлив, че успяхме да се върнем в детската „Евровизия", допълни още Кошлуков. „Върнахме се след 5 години пауза, върнахме се и на голямата след 1 година пауза. Хубавото е, че го правим чрез публично-частно партньорство. Надявам се този модел да е устойчив."