-
16 Ноем 2025 |
USD / BGN 1.6791
GBP / BGN 2.2110
CHF / BGN 2.1294- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
„Ти и Lidl“ с фонд от 400 000 лв. за граждански проекти през 2025 г.
04 Ноември 2025 | 12:14
/КРОСС/ Инициативата на Лидл България вече е подкрепила местни общности с над 2 млн. лв. от старта си през 2017 г. досега
Осмото издание на най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България „Ти и Lidl" ще финансира с фонд от 400 000 лв. обществено значими граждански проекти в цялата страна. С тази сума общата подкрепа на програмата от нейното създаване през 2017 г. досега, надхвърля 2 млн. лв., утвърждавайки я като една от най-мащабните и устойчиви дарителски инициативи в България.
В периода 23 септември - 19 октомври за всеки издаден касов бон Lidl заделя по 5 стотинки като така събраната за периода сума достига 400 000 лв.
Тазгодишното издание на грантовата програмата предизвика отново силен интерес, като в рамките на месец бяха получени 245 кандидатури от цялата страна. Граждански организации, читалища, училищни настоятелства и медии имаха възможност да подават своите идеи до 31 октомври в пет ключови направления:
-
#BeGreen: За по-чиста и устойчива околна среда.
-
#BeLocal: За съхраняване на културата, изкуството и историята.
-
#BeActive: За насърчаване на активния начин на живот и гражданската енергия.
-
#BeFair: За подкрепа на социалното равенство и приобщаването.
-
#BeVocal: За развитие на медийната грамотност и качествената журналистика.
С фокус върху борбата с дезинформацията
Тази година „Ти и Lidl" поставя силен акцент върху проекти, които помагат на хората да разпознават невярна информация, разпространявана в публичното пространство, и да развиват критично мислене. Инициативите в направление #BeVocal са ключови за изграждането на информирано общество, като най-въздействащият проект в тази сфера ще получи и специален грант.
Какво предстои?
Всички получени кандидатури ще преминат през тристепенен процес на оценка, включващ административна проверка, оценка от независимо жури от водещи експерти и финално гласуване от екипа на Лидл България. Кои проекти ще получат финансиране в рамките на осмото издание на „Ти и Lidl, ще бъде обявено в началото на 2026 г.
След обявяване на финалните резултати, всеки кандидат, подал проект в рамките на програмата, може да получи обратна връзка за своята кандидатура, ако заяви желание за това 30 дни след обявяването на резултатите от конкурса.
За седемте издания досега „Ти и Lidl" е подкрепила над 195 проекта с повече от 1,65 млн. лв., които са подобрили живота на близо 3 милиона души в над 75 градове и села.
Всичко за осмото издание, както и за историята на инициативата, можете да откриете на уебсайта www.ti.lidl.bg.
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 139 магазина в 59 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смартдискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.